uitspraak rechtbank versnellen??

okaypink
Topic Starter

uitspraak rechtbank versnellen??

#1 , 28 jun 2011 13:44

Hallo,

Ik en mijn ex zijn al uiteen van 2003, er zijn al verschillende rechtzaken geweest ivm de kinderen.
De kinderen hebben altijd bij mij gewoond op een paar maanden na, in 2006 zijn de kinderen aantal maanden toegewezen
aan men ex omdat ik verhuisd was naar een andere regio en ze dus uit hun vertrouwde omgeving haalde :?
Maar uiteindelijk heeft hij de kinderen toch terug aan mij gegeven.

Nu 5 jaar later, de kinderen groter (9j en 11j), dus zelfstandiger beginnen te worden wil de vader co ouderschap of zelfs
het volledige hoederecht!

Die zaak is in mei voorgekomen en uitspraak zou pas zijn half oktober! Met als gevolg dat ik de kinderen niet van school mag veranderen
in afwachting van de uitspraak ( waar dus ons probleem zit )

Wij hebben nl een huis gebouwd op 40 minuten van de kinderen hun schooltje, wat het allemaal moeilijker maakt natuurlijk!
Is niet te doen, niet voor de kinderen en ook niet voor ons ouders.
De kinderen kijken er naar uit om te verhuizen naar onze nieuwe woning en vonden het oké om van school te veranderen. Maar
nu houd de rechtzaak het allemaal tegen. Bestaat er geen mogelijkheid om de procedure te versnellen? Verhuizen doen wij toch, het is onmogelijk
om huur te blijven betalen en dan nog een huis af te leggen....

De kinderen willen gewoon bij ons blijven wonen en de afgeproken weekends en vakanties naar de papa blijven gaan.
Is er dan geen mogelijkheid dat ze naar de kinderen luisteren, dan is het toch simpel op te lossen en kunnen ze gewoon naar
de nieuwe school toe gaan...

Kan er iemand raad geven??

Een bezorgde mama

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 28 jun 2011 18:03

Ik denk dat u zich zeer vergist door er van uit te gaan dat Justitie een luisterend oor zou hebben.
De beste raad die men u waarschijnlijk kan geven is om op dit moment niet de wijsneus te spelen
door te zeggen en te handelen dat het allemaal wel niet zo erg zal zijn als ....... U begrijpt het wel
zodra de kinderen naar een andere school gaan op uw éénzijdig initiatief geeft u tegenpartij heel wat
argumenten om uw zaak te benadelen of zelfs onherroepelijke schade toe te brengen.

Snelheid van uitspraak versnellen ? Mja misschien met een kortgeding maar wat gaat u inroepen als
reden ?
Rustig afwachten lijkt mij de beste raad
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

okaypink
Topic Starter

#3 , 29 jun 2011 09:51

Je kan wel gelijk hebben, maar dat het allemaal zolang moet duren..

Was is maart voorgekomen en in mei pas de 'uitspraak' en dan half oktober de definitieve
uitspraak..

Toch bedankt voor je reactie!!

Reclame

ganapathi tantra

#4 , 29 jun 2011 10:19

tja er is maar één weg die nog ondoorgrondelijker is dan die van god en dat is die van justitie
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

lucgescheiden

#5 , 27 jul 2011 15:38

Gaat u verder van de vader afwonen met uw verhuis?
Zoja, dan wijzigt u inderdaad en éénzijdig de afspraken, wat aanleiding geeft tot een gewijzigde omstandigheid.

Co-ouderschap heeft de vader zowiezo, tenzij hij dit in het verleden werd afgenomen.
De ongelijke verblijfsregeling zorgt ervoor dat hij zijn co-ouderschap slechts in ongelijke mate kan waar te maken.
Waar het net de groeiende zelfstandigheid van de kinderen is die dit niet langer rechtvaardigd.

Inderdaad redenen om bezorgd over te worden; als u het belang van een vader voor jullie kinderen buiten beschouwing laat.
In u plaats zou ik proberen een oplossing in der minne te regelen met uw ex.
Maar inderdaad daar dient u voor te communiceren, zonder dat er personen tussenzitten die jullie onmin als geldgewin hanteren.
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 27 jul 2011 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Handige documenten voor Personenrecht

roderidder
Contacteer: Website

#6 , 27 jul 2011 16:33

tja er is maar één weg die nog ondoorgrondelijker is dan die van god en dat is die van justitie
WEBMASTER !!!!
of was het ????

Volgens mij kan deze wel in een galerij van opmerkelijke quotes v/h JF.
Een voorbeeld van snelheid en doorgronden van justitie... was het nu 20, 30 jaar cel of wordt dit de voorlopige vrijheid?
Nochtans zit er logica in en valt er voor ieder argument wat te zeggen. vb. Waarom zou het OM na argumentatie van verdediging zijn vordering niet kunnen bijstellen?

'Schrik van Geel' kan voor veroordeling vrijkomen
Marcel Huybrechts, de 'Schrik van Geel', kan vermoedelijk vrijkomen in afwachting van zijn veroordeling.

Eind juni had het openbaar ministerie tijdens de behandeling van de rechtszaak van Marcel Huybrechts, verdacht van moordpoging op zijn ex, minstens dertig jaar cel gevraagd. De verdediging wierp toen al op dat er iets aan de wet schort omdat die straf zwaarder zou uitvallen dan wat Huybrechts voor een hof van assisen zou riskeren.

De verdediging eiste dat de rechtbank een vraag zou stellen aan het grondwettelijk hof. Daarop besliste het openbaar ministerie de strafeis af te zwakken. Plots vroeg de openbaar aanklaagster nog maar twintig jaar cel.

Invrijheidsstelling?
De rechtbank heeft woensdag echter beslist om niet in te gaan op die verminderde strafeis, maar wel degelijk een vraag te stellen aan het grondwettelijk hof. Volgens de verdediging is het niet logisch dat iemand voor een gewone rechtbank een zwaardere straf riskeert dan voor het hof van assisen.

Daardoor kan de advocaat van Marcel Huybrechts een verzoek tot voorlopige invrijheidsstelling vragen omdat een uitspraak van het grondwettelijk hof een jaar op zich kan laten wachten. Het parket kan wel nog altijd in beroep gaan tegen de beslissing van de rechtbank.

Toon VERHEIJEN
bron http://www.gva.be/antwerpen/geel/schrik ... straf.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

RR

Terug naar “Echtscheiding”