Zou iemand me met dit ingewikkeld onderwerp kunnen verder helpen vooraleer ik verdere stappen onderneem ?
Om kort te vertellen ; mijn vroegere ex-vrouw (die nu ondertussen wel al 10 jaar gestorven is) was destijds nog aan het scheiden van haar man toen wij een relatie begonnen en wij daaruit een kind verwekt hebben. Kort na ze zwanger was ging ze terug bij haar man. Diezelfde man heeft mijn zoon onder zijn naam geplaatst zodat hij geld kon trekken daarvoor. Maar heeft dan natuurlijk ook zijn familienaam en toen ze definitief wegging bij hem en ik de natuurlijke vader vanzelfsprekend liever had gehad dat mijn zoon mijn naam droeg zei de advocaat destijds dat dit te laat was , zelfs met DNA onderzoek.
Een paar jaar geleden ben ik voor hetzelfde even info gaan vragen bij het stadhuis en zei zeiden dat dit een ingewikkelde procedure zou zijn. Nu is mijn zoon ondertussen 19jaar en zal hij er zelf moeten voor kijken waarschijnlijk naar horen zeggen. Of misschien is de andere mogelijkheid dan nog adoptie, beetje absurd als het je eigen zoon al is maar ik weet me dus absoluut geen raad wat te doen of te beginnen.Het is allemaal heel ingewikkeld en in een ander onderwerp wil ik nog iets kwijt over mijn pleegkind, maar één onderwerp met eens is voldoende denk ik.
Alvast bedankt en misschien herkent iemand hierin ook wel zijn eigen verhaal een beetje.