Hallo
Ik ben een meisje van 17 jaar en mijn ouders zijn ongeveer drie jaar geleden gescheiden. De echtscheiding zelf verliep niet zo heel vlot, maar nu ook niet noemenswaardig moeilijk. Maar de laatste tijd is er een redelijk groot probleem. Mijn vader betaalde altijd redelijk stipt, maar de laatste tijd moet ik bijna smeken als hij het onderhoudsgeld zou willen betalen. Ik moet dit altijd zelf vragen omdat mijn ouders niet meer met elkaar spreken. Nu, het probleem is, is dat mijn vader failliet is gegaan voordat mijn ouders gescheiden waren en dus moest mijn moeder een deel van de schulden ook betalen. Voor het moment hangt mijn ma ook af van de ziekenkas omdat ze een operatie ondergaan heeft en kan daardoor al ongeveer 6 maand niet werken en zal binnenkort ook niet opnieuw kunnen beginnen werken. Dus wat ik eigenlijk hier wil vragen op dit forum is: wat ik kan doen? Welke juridische stappen kan ik ondernemen aangezien ik nog niet meerderjarig ben (pas in oktober verjaar ik)? Ik heb dringend een kot nodig omdat ik verder wil leren, maar heb er absoluut geen benul van wie dit allemaal zal betalen en wat de regeling zal zijn aan gezien mijn ouders niet spreken met elkaar.
dank
Femke