Beste Allemaal,
Mijn zoon en ik zijn sinds kort verhuisd, een afstand van ongeveer 15km. Kan mijn ex in de eerste plaats daar iets over zeggen, het weigeren? (er is Co - ouderschap, wel een weekend regeling)
Vervolgens wil hij dat ons kind niet naar de school gaat waar ik voor kies, kan hij mij dat echt verbieden?
- Mijn zoon verblijft er enkel tijdens de weekends, hij zal dus nooit de verplaatsing moeten doen.
- Het is mijn zoon zijn eigen keuze. (11 jaar)
- Ik stel al lang voor om hier eens over te praten, maar dat wordt steeds geweigerd. Zijn vriendin wil niet dat hij contact heeft met mij!
Hij wil enkel communiceren over de belangrijke beslissingen wat betreft onze zoon, via mail. (wat mij onmogelijk lijkt, en wat reeds gebleken is...)
- Er is reeds een recht zaak bezig, omtrent de bezoekregeling. (mijn zoon heeft bang van zijn vriendin en wil absoluut niet meer naar zijn papa gaan) Mijn zoon is hierover 'gehoord' door de jeugdrechter, en binnen enkele weken wordt hierover een vonnis geveld. Hij is 11 jaar, bijna 12.
Andere en laatste vraag nog: is er iemand op de hoogte van wat de voorwaarden zijn om mijn zoon te laten "kiezen" vanaf zijn 12 jaar?
En op welke manier dit gebeurt, heeft hij daartoe een kans?
Alvast dankje voor de hopelijke reacties!!!