hoe kan ik mijn geld bekomen?

eefje
Topic Starter
Berichten: 12
Locatie: west vlaanderen

hoe kan ik mijn geld bekomen?

#1 , 22 dec 2006 21:40

Ik ben aan het scheiden via een eot. Sinds 2 augustus zijn we feitelijk gescheiden. Volgende maand moet ik voor de tweede maal naar de rechtbank.

Nu wil mijn ex mijn loon van juli niet meer teruggeven. Hij heeft zelfs (hoe het mogelijk is weet ik niet!!!) mij van de gezamelijke rekening gehaald.

Nu heeft hij mij de uittreksels (na veel geroep en getier) toch gegeven. Daarvan heb ik de kosten gerekend sedert mijn vertrek. Deze van mijn loon afgetrokken en kwam zo aan het bedrag dat nog zou moeten overschieten.

Nu wil hij mij dit dus niet teruggeven!!! Ik weet echt niet hoe ik dit nu moet aanpakken. Klacht neerleggen? maar wat dan met de procedure van de eot? komt deze in het gedrang?

Heeft iemand een idee hoe ik ooit mijn geld zal terugzien?

Eefje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Borniet
Berichten: 135

#2 , 24 dec 2006 01:00

Ik ben bang dat dit niet echt goed gaat lukken. Wettelijk gezien zijn jullie nog steeds gehuwd, en ook wettelijk gezien bestaat diefstal tussen echtgenoten niet. Ik heb zelf in dezelfde situatie gezeten, met het verschil dat het niet via EOT maar via een echte vechtscheiding was. Ik heb het geld (en nog veel meer geld dan dat toen alleen) nooit meer teruggezien.
http://www.v-echtscheiding.be

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#3 , 24 dec 2006 06:59

Nu heeft hij mij de uittreksels (na veel geroep en getier) toch gegeven
Wat vraag je zoal per uur?

Hier zijn nog hopen van dergelijke problemen, misschien kunnen die met Uw tussenkomst toch nog tot oplossing komen.

Het enigste advies dat ik je kan meegeven is dat je je uiterste best zou moeten doen om tot overeenkomst te komen. Als dat niet lukt dan vrees ik dat de probleen waar je voor staat groter zouden kunnen worden.

Wat je ook kan overwegen is eens naar het vredegerecht in je buurt stappen en je man laten oproepen voor verzoening.
Dit kost niets, de griffier zal je helpen (GEEN ADVOCAAT NODIG ! ) en de Vrederechter zal kennis nemen van het probleem en vooral trachten jullie tot verzoening te brengen aangaande dat voorgelegde probleem.

RR

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 dec 2006 09:47

De oplossing moet in principe terug te vinden zijn in de overeenkomst echtscheiding bij onderlinge toestemming. Wanneer werd die ondertekend? Wat staat daarin over de verdeling van de roerende goederen, gelden e.d.? I.v.m. de inkomsten vanaf een bepaalde datum verworven?

scorpioen

eefje
Topic Starter
Berichten: 12
Locatie: west vlaanderen

#5 , 24 dec 2006 12:56

Ik begrijp dat het moeilijk zal zijn, maar tenslotten werd mijn geld gestort nadat ik vertrokken was en hij had mij reeds van de rekening afgesloten. Hij wilde trouwens dat ik vertrok tegen die datum, heb dit door de politie laten bevestigen. Hij heeft dus mij en ook zijn kind zonder geld op straat gezet!!!! en dat een volledige maand!!!!

Borniet
Berichten: 135

#6 , 24 dec 2006 13:49

Zo was het bij mij ook, tot 3 maanden nadat zij me had buitengezet, waarvan ook PV opgemaakt was, zelfs mijn domicilie stond niet meer op hetzelfde adres. Het enige verschil was dat ik de kinderen niet meehad...
http://www.v-echtscheiding.be

robert
Berichten: 146
Locatie: Limburg

#7 , 24 dec 2006 14:50

Ook meegemaakt, maar vermits diefstal tussen echtgenoten niet bestaat, heb ik gedaan wat moest gedaan worden, nemen waar ik recht op heb.

eefje
Topic Starter
Berichten: 12
Locatie: west vlaanderen

#8 , 26 dec 2006 12:23

Tis niet makkelijk een persoon waar je zo lang bij geleefd hebt, die zo kan beginnen doen :s

Vanavond heb ik een afspraak met een advocaat eens zien wat de mogelijkheden zijn. Aangezien ik het huis niet heb laten herschatten, dus enkel mijn deel op de vroegere aankoopprijs berekend heb, ik de alimentatie nog heb willen verlagen,.... Vind ik dat het nu te ver is gekomen als hij dit niet wil teruggeven. Ik heb al zo schappelijk gedaan en ik wil gewoon hetgeen waar ik voor gewerkt heb.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#9 , 26 dec 2006 19:51

Of je een best een team vormt met je advocaat durf ik in twijfel te trekken.

Je advocaat is allicht wel uitstekend geplaatst om goed juridisch advies te geven en ja goed ingelicht zijn kan zijn nut hebben.

Dank zei hun opleiding en het systeem waarmee ze werken, meen ik dat het veel beter voor Uw portomone?, voor Uw welzijn (en zijn, en de kidts)dat je zoveel als mogelijk onderhandeld in bijzijn van je huwelijkspartner, ook al loopt dat niet dadelijk vlot. Dit onderhandelen kan overigens ook tesamen met een (derde) advocaat zijn die je dan gezamelijk betaald.

RR

Terug naar “Echtscheiding”