Help, mijn ex is getrouwd met een buitenlandse vrouw

Nesquickje
Topic Starter

Help, mijn ex is getrouwd met een buitenlandse vrouw

#1 , 30 mei 2011 22:13

Ik heb onlangs vernomen dat mijn ex getrouwd is in Kosovo. Nu is hij weg om zijn vrouw naar België te halen.
Oke, dat niemand alleen kan blijven dat snap ik. Maar wat met onze 4 kinderen?
Zij spreek totaal onze taal niet. Hoe kan ik met een gerust hart mijn kinderen nog naar daar sturen.
Gelukkig is het maar een regeling van een weekend om de 14 dagen. Maar zelfs daarover maak ik me zorgen.
De oudste is 11, de jongste 3. Wat als ze alleen thuis is en ze begrijpt geen snars van wat mijn 3- jarige soms brabbelt...
Ik maak me echt zorgen.... Het is niet zomaar een eerste kennismaking, ze zal direct inwonen bij hem.
Is er iets wat ik kan doen? Omgangsrecht ontzeggen wil ik niet, het blijft hun papa, maar ik wil ook niet dat mijn kinderen thuis komen met woorden waar ik geen snars van begrijp ( weet ik niet welke taal ze spreekt )

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 31 mei 2011 09:22

nesquickje, als zijn nieuwe echtgenote naar hier komt zal ze de taal wel leren. Hoe zal haar echtgenoot anders met haar praten?
Enne, het had wel wat moeilijker geweest voor de kinderen als er een 50/50 verblijfsregeling was geweest (de ene week om de andere)
een weekend om de 14 dagen... Kinderen zijn veel soepeler dan volwassenen. Projecteer je angsten dus best niet op je kinderen.
Weet dat hun vader juridische gezien niets te verwijten valt. Hij hertouwt en ja dat geeft wat aanpassingen .
Onstpan nu maar. Contact met andere culturen is voor kinderen verrijkend.
Enne als je niet weet welke taal ze spreekt: informeer je daarover en bespreek even met hun vader hoe jullie de overgang voor jullie kindjes zo aangenaam willen laten verlopen. Als ze weten dat papa en mama het daar samen ook over hebben, dan maken ze zich daar geen zorgen over.
Ook dat is co-ouderschap.

Nesquickje
Topic Starter

#3 , 01 jun 2011 13:17

Ja maar dat is het net. Ik heb dit verhaal niet van hem vernomen. Ik weet enkel dat hij momenteel in Kosovo zit en dat ze met hem terugkeert. Ik heb het moeten horen van de kinderen waarmee hij bezig was. Hij was niet van plan om mij iets te zeggen.
Nu komt daar een vrouw wonen waarvan ze enkel de voornaam kennen. Normaal gezien kennen ze de nieuwe vriendin al een tijdje vooraleer ze daar intrekt.
Net zoals mijn ex, hij heeft 3 keer naar daar geweest en kent ze voor de rest enkel online. Voor mij heeft dit veel weg van een huwelijk omwille van Belgische papieren

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 jun 2011 15:42

Voor mij heeft dit veel weg van een huwelijk omwille van Belgische papieren
Daar kan je klacht tegen neerleggen als je over voldoende elementen beschikt om dat te bewijzen.

Terug naar “Echtscheiding”