indexaanpassing allimentatie

emilie
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: vlaams Brabant

indexaanpassing allimentatie

#1 , 22 dec 2006 21:32

Hey allen, vorig jaar kreeg ik de eerste maanden van het jaar geen allimentatie meer van ex...reden? Ik had geen indexaanpassing doorgegeven...ik denk niet dat dit een reden kan zijn om geen allimentatiegeld meer te betalen...maar ben ik diegene die de indexaanpassing moet berekenen en doorgeven? Kennissen beweren van niet...kan ik bvb na drie maanden zelf een deurwaarder aanspreken of moet dit via raadsman?

Alvast bedankt E.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eefje
Berichten: 12
Locatie: west vlaanderen

#2 , 22 dec 2006 21:41

Zoals ik heb bij de notaris begrepen heb emilie, moet hij zelf die indexaanpassing doen. Zo staat het bij mij toch in de akte. Denk wel dat je via de deurwaarder kan wat betreft het niet betalen van de alimentatie. Dacht ik hier al ergens gelezen te hebben.

Eefje

robert
Berichten: 146
Locatie: Limburg

#3 , 24 dec 2006 14:36

Zij/hij die de onderhoudstoelage moet betalen is ook verantwoordelijk voor het teoepssan van de indexatie hierop (gezondheidsindex).

Deurwwrder opsturen, al dan niet met loonbeslag.

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 25 dec 2006 14:17

Onderzoek zorgvuldig de tekst van uw vonnis of overeenkomst E.O.T..Tenzij daarin anders bedongen is de indexering AMBTSHALVE verschuldigd.

Terug naar “Echtscheiding”