afschaffing onderhoudsgeld

dieke
Berichten: 1299

#16 , 23 dec 2006 20:28

Concreet? Zoals ik al suggereerde: verzoekschrift indienen om via gerechtsdeurwaarder te laten vaststellen dat ze nu al feitelijk samenwoont. Ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee, maar dat zulks onmogelijk zou zijn, lijkt mij immens straf.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#17 , 24 dec 2006 09:56

Het is een probleem van bewijslast. Hoe bewjst u dat ze "samenwoont"?

Dat bewjs kan geleverd worden met alle middelen van recht, getuigenbewijs inbegrepen.

U kan dus verzoekschrift indienen bij de vrederechter om de afschaffing te bekomen vanaf de datum dat ze samenwoont. In het kader van de procedure kan u een getuigenbewijs aanbieden. U kan (eenzijdige) vaststellingen laten doen door een gerechtsdeurwaarder, maar geen vaststelling op overspel. Er is geen sprake van overspel.

scorpioen

mama2200
Berichten: 1

#18 , 26 dec 2006 22:22

Beste Oliver,
u gaat pas ?cht iets kunnen doen als zij hertrouwt, en eerlijk gezegd, zal het daar ?cht van komen ? Want tussen nu en februari, de datum van samenwoning, en daarna de datum van huwelijk, zal er nog veel gebeuren. De dag van vandaag blijft een relatie niet lang stand staan, he. Misschien worden de brokken van het vorige huwelijk wel gelijmd ? Misschien komt ze er wel achter dat ze best geen enkele vaste relatie aankomt omdat ze zo haar alimentatie zou kunnen mislopen. Het gaat toch over een behoorlijk bedrag. Maar zoals eerder gezegd, u moet zich daar nog niet mee bezig houden, wacht nog af, tot de relatie wettelijke normen krijgt. Tot zolang gaat u toch niets kunnen doen, want u kan inderdaad beginnen met deurwaarders en advocaten, maar die kosten lopen ook al snel op, en dat soort zaken zullen op de lange baan in het gerecht gezet worden. Ofwel, misschien wel de beste manier, is een behoorlijk gesprek aangaan over de toekomst. Want zijn er nu degelijke afspraken over de kinderen, de kosten van de kinderen (studies, dokters, cadeautje, zakgeld, etc ) ? Misschien eerst die kleine zaken wegwerken, en daarna gaat u beter kunnen overeenkomen, en zal zij geneigd zijn om die alimentatie te laten vallen, en terug een nieuw leven en nieuwe relatie aan te gaan. Succes.

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#19 , 27 dec 2006 10:44

Want tussen nu en februari, de datum van samenwoning, en daarna de datum van huwelijk, zal er nog veel gebeuren. De dag van vandaag blijft een relatie niet lang stand staan, he.
Ach zolang het verstand van mannen in hun onderbroek zit, en vrouwen te dom zijn om dit te beseffen, is er hoop, ook voor Oliver.

Liefde is dus (nog steeds) blind.

krissie
Berichten: 41
Locatie: kortrijk

#20 , 27 dec 2006 12:00

Tja Lex , grooooooot gelijk!

Of zoals mijn opa zei:
Als je een week gelukkig wilt zijn,
trouw dan maar. Als je echter een
gans leven lang gelukkig wilt zijn,
ga dan vissen....... 8)
: Doe steeds uw best, laat de moed nooit zakken, geef u nooit gewonnen. Misschien zullen anderen u erom haten.
Maar wie u haat zal de strijd nooit winnen, tenzij u hem gaat haten.
En dan vernietigt u uzelf:
R. Nixon

oliver
Topic Starter
Berichten: 7

#21 , 29 dec 2006 14:11

over de kinderen is er geen sprake meer.die zijn tenslotte volwassen.het echte probleem volgens mij is het volgende:2 jaar geleden ben ik terug hertrouwd met een vrouw die 10 jaar jonger is.wij hebben intussen 2 kindjes bij.met de helft van de verkoop van het huis dat ik had met mijn ex heb ik geinvesteerd in een woning voor mij en mijn nieuw gezin.mijn ex rolt van de ene relatie en de ene depressie in de andere(waarbij zeal 2 zogenaamde zelfmoordpogingen heeft ondergaan, telkens in het water gesprongen waar veel volk is en het water enkeldiep staat)

oliver
Topic Starter
Berichten: 7

#22 , 28 jan 2007 21:21

weer veranderingen in het spel
ondertussen is het uit mat haar vriend, dus nog steeds 250 euro dokken.
nu krijg ik van de week 2 brieven aan van haar advokaat.over onze meerderjarige zoon die bij haar woont en zijn 6e jaar dubbelt.hij wil olgend jaar verder studeren en zij eist de helft van alle kosten(kot,schoolgeld etc...)wij kunnen ons dat eerlijk gezegd niet permiteren.wij komen zelf amper rond elke maand.kan zij dit zomaar bekomen?

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#23 , 28 jan 2007 23:11

Stel je eens in de plaats van je zoon.

Zou je dan het goed vinden dat je moeder, welke blijkbaar het ook niet gemakkelijk heeft voor alles moet opdraaien?

Juridisch gezien dien je voor de opvoeding van je meerderjarige zoon bij te dragen in de opvoeding net zolang dat hij niet op zijn eigen benen staat.

Het zou fijn zijn dat hij een diploma behaald en op die manier later zelf zijn (financiele) bijdrage kan aanbrengen voor zijn kinderen, welke dan Uw kleinkinderen zijn.

RR

oliver
Topic Starter
Berichten: 7

#24 , 29 jan 2007 20:40

wij begrijpen dit zeker.dat is het niet.
wij kunnen ons dat doodsimpel niet permitteren.wij hebben een enorme schuldenberg met de verbouwingen van ons huis.zware maandelijkse lasten etc...

Terug naar “Echtscheiding”