Help... wat moet ik doen ???

hope
Topic Starter
Berichten: 2

Help... wat moet ik doen ???

#1 , 21 dec 2006 12:44

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen want ik weet echt geen raad meer...In 2002 zijn mijn vrouw en ik getrouwd, in 2003 hebben we gebouwd. De laatste 2j is het alleen maar bergaf gegaan, maar de laatste maanden gaat het echt van kwaad naar erger tussen ons. Ik was van plan om bij haar weg te gaan, nu blijkt dat ze onverwacht zwanger is... Ik wil ook niet mijn hele leven ongelukkig zijn door bij haar te blijven omwille van ons kind. Als ik bij haar wegga, wat zijn mijn rechten en plichten tov haar en het kind ? Scheiden met onderlinge toestemming wil ze niet. Wat moet ik doen ? Wat zijn de gevolgen ? Moet ik bvb tijdens de scheiding in het huis blijven wonen want de lening kan zij en ik niet alleen betalen. Wat gaat er met het huis gebeuren ? Wat gebeurd er als ze de rekeningen leeghaalt ? Kan ze dat ? Kan ik bvb geld op een aparte rekening zetten op mijn naam vanaf nu om niet financieel ten onder te gaan ? Kan ze daar aan ? Wat als ze het huis leeghaalt ? Hoe wordt alles verdeeld ? Kan ik tijdens de scheiding doen en laten wat ik wil ? Hoeveel zal een scheiding mij ongeveer kosten ? Hoe lang zal het duren dat dit eindelijk voorbij is ? Wat gebeurd er als zij niet wil scheiden ? Wat moet ik doen want ik wil daar echt weg ??? HEEEELLLLLPPP

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar
Berichten: 297
Locatie: West-Vlaanderen

#2 , 21 dec 2006 14:07

Hope,

u hebt de mogelijkheid om samen met uw vrouw naar een bemiddelaar in familiezaken te gaan. De bemiddelaar zal samen met jullie de verschillende mogelijkheden bespreken om jullie problemen op te lossen. Voor- en nadelen op korte en lange termijn kunnen bekeken worden en dit biedt u de mogelijkheid om op basis van alle verkregen informatie een beslissing te nemen. Kies bij voorkeur voor een bemiddelaar in familiezaken die ook opgeleid is als maatschappelijk werker / psycholoog of psychotherapeut daar deze niet alleen oog zal hebben voor het juridische luik van de relatieproblemen maar ook met de emotionele en relationele kant ervan en ik vermoed dat dit helpend kan zijn in uw situatie.

Borniet
Berichten: 135

#3 , 21 dec 2006 15:02

Als je een vechtscheiding wil vermijden, denk ik dat je best bemiddelaar zijn advies opvolgt, en naar een echtscheidingsbemiddelaar stapt. Die kan helpen om tot een oplossing te komen die voor beide partijen haalbaar is, zonder dat er maanden of zelfs jarenlang moet geprocedeerd worden.
http://www.v-echtscheiding.be

Reclame

hope
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 21 dec 2006 15:04

Bedankt voor uw antwoord bemiddelaar...
Kan er iemand mij een bemiddelaar aanbevelen in de omgeving van oostende aub ? Wat als zij niet mee wil ?

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#5 , 21 dec 2006 15:25

Laatst gewijzigd door roderidder op 22 dec 2006 06:27, 4 keer totaal gewijzigd.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#6 , 21 dec 2006 15:29

Beste,
Waarom zou je niet eens een keer ??n jaar (of langer) op Uw tanden bijten en Uw vrouw zo gedienstig mogelijk zijn ?
Nu er een kind op komst is zal er veel veranderen, mogelijks ook de aard van de twisten. Kan U mij garanderen dat het binnen enkele maanden weer niet terug beter gaat?

Neem anders eens contact met de locale politie, sociale dienst. Deze mensen zijn erg goed geplaatst om na Uw verhaal aanhoord te hebben U enkele contactadressen te bezorgen zoals vb. CAW, CLG ed.
Wat als zij niet mee wil ?
Dan ga je (een tijdje) alleen.

RR

bemiddelaar
Berichten: 297
Locatie: West-Vlaanderen

#7 , 21 dec 2006 16:15

Bemiddelaars in familiezaken zijn te vinden via
www.caw.be
www.bemiddelingvzw.be
www.juridat.be/bemiddeling

Verschillende bemiddelaars hebben een eigen website. Dus ook de zoekterm "bemiddeling in familiezaken" invoeren via google kan je verder helpen.

Terug naar “Echtscheiding”