toekomstige ouders eerst stage lopen en attest halen

ovan
Topic Starter

toekomstige ouders eerst stage lopen en attest halen

#1 , 19 mei 2011 23:19

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110518_078
In de Standaard lees ik: "Kamerlid wil dat toekomstige ouders eerst stage lopen en attest halen "
... "zou dat de ontsporingen kunnen voorkomen, meteen duidelijk maken welke ouders een risico vormen en zo heel wat leed bij kinderen kunnen vermijden".
"Goe plan" maar wat zouden de juridische gevolgen kunnen zijn?
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 19 mei 2011 23:32

Interessant ...
Het parlementslid stelt naar eigen zeggen dagelijks vast dat bepaalde ouders "ongeschikt en incapabel zijn om hun kinderen correct op te voeden" en leidt daaruit af dat het niet slecht zou zijn een ouderschapsstage in het leven te roepen "voor alle koppels of personen die een kind willen". De kandidaat-ouders zouden dan nadien een certificaat krijgen.
Interessant maar daar zullen de illuminati wel niet mee akkoord zijn want die willen dom en gewillig voetvolk dat die massa aan een ononstopbaar tempo aan het produceren is, tot wat het er letterlijk en figuurlijk in verstikt. De toename van de wereldbevolking al eens gezien de laatste 40 jaar ? En allemaal willen ze dezelfde hoge levensstandaard (in hun ogen althans) als wij. Elk dorp zal dan wel zijn eigen nucleaire centrale nodig hebben. Sterilisatie kan misschien nog wat helpen, maar dan gaan we naar 3e rijkstoestanden - ook niet goed dus. Even afwachten of de Maya's gelijk hadden, en dan kunnen we van voorafaan terug beginnen zoals het al miljarden jaren bezig is (natuurlijk niet volgens Darwin).

Dat plan is verder totaal onrealiseerbaar en zou tot Chinese toestanden lijden. Discriminatie wetten zouden dat ook verbieden.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 20 mei 2011 00:11

Het is tegenstrijdig dat je tegenwoordig voor bijna alles een diploma, een getuigschrift moet kunnen voorleggen en toelatingen moet aanvragen voor de meest onbenullige zaken, maar dat aan de andere kant iedereen er maar op los mag kweken zonder bewijs te moeten leveren dat men in staat is om daar op verantwoorde wijze mee om te gaan.

.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

ovan
Topic Starter

#4 , 20 mei 2011 14:38

Het hoeft ook niet zo drastisch te zijn. ik vind het m.i. interessant als insteek.. in het kader van "beter voorkomen dan genezen" Of op z’n mist eens stilstaan met het ouderschap en kinderen opvoeden VOOR dat je er aan begint. En dan denk ik vooral tss partners. als er zoveel mensen uit elkaar gaan, is het misschien goed om veel te regelen VOOR ze SAMEN dingen doen!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Fore

#5 , 20 mei 2011 14:42

En wat doen als mensen zwanger geraken zonder die cursus gevolgd hebben?
De spuit formol in het hoofdje van de baby steken, zodra het kopje zichtbaar is?

Er zijn heel veel foute mensen die kinderen hebben en zoveel juiste mensen die ze niet kunnen krijgen, maar dit gaat er toch over
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

tianneke

#6 , 20 mei 2011 16:17

Het moet niet gekker worden..

Gelukkig is dit in de praktijk niet haalbaar.

Maar stel; geslaagd geen probleem, niet geslaagd...sterilisatie? liefst omkeerbaar zodat indien her-examen ze het kunnen herstellen...

Waar gaan we toch naartoe...

sniper

#7 , 20 mei 2011 16:32

ge moet dat eens vragen aan mensen die een kindje willen adopteren
want die moeten wel bijna een diploma hebben
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

JohnD

#8 , 20 mei 2011 18:26

Naar wat en waarvoor we zelf gezocht door ons egoisme. Dat kind heeft niet gevraagd om op de wereld gezet te worden om de problemen van de ouders op te lossen die ze zelf gekweekt hebben (de problemen).

Ouders kunnen toch geen kind willen voor het welzijn van het kind ? Nee, het kweekinstinct van de mensheid zit heel diep, maar dan zou je toch mogen verwachten dat zij die een nog beetje verstand hebben, inzien dat het zo niet verder kan. Toegegeven dat zegt men al jaren, maar dat het katastrofaal afwaarts gaat kan niemand ontkennen denk ik tenzij men blind is.

Ouders maken dan maar kinderen om "hun" huwelijk nog een adrenaline stoot te geven, of om "hun" nageslacht te verzekeren. In onderontwikkelde landen zijn kinderen "hun" redding. Lijkt me toch allemaal eerder met egoisme te maken te hebben.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

tianneke

#9 , 20 mei 2011 21:52

Vind je kinderen krijgen egoïstisch?

Een kind vraagt inderdaad niet om op de wereld gezet te worden (nou ja misschien wel maar dat is een ander onderwerp, en gedachtengoed) sterker nog, bij elke geboorte worden we geconfonteerd met het feit dat we de aarde zullen verlaten, niemand van ons vroeg erom maar krijgen doen we het allemaal...

Net zoals met een relatie is ook de vraag wat de basis is van de kinderwens, ik mag hopen dat mensen ook heus nog kinderen willen omdat ze graag kinderen zien en hen onder andere omringen met liefde, aandacht en geborgenheid.

Ik begrijp wel dat er inderdaad veel ouders beter tig keer bewust nagedacht mochten hebben vooraleer aan kinderen te beginnen...maar of een certificaat daar veel gaat aan veranderen...hoeveel mensen hebben een rijbewijs en zijn wegpiraten op de baan

JohnD

#10 , 20 mei 2011 23:45

Vind je kinderen krijgen egoïstisch?
Goed lezen, ik heb gezegd het maken, wat toch een hemelsbreed verschil is met krijgen want dan is het al verwekt. Er bestaat trouwens zoiets als de pil. Krijgen is alles wat gebeurd na de conceptie, en dan is het verdomde plicht van elke ouder om zijn egoistische aard opzij te schuiven.
Een kind vraagt inderdaad niet om op de wereld gezet te worden (nou ja misschien wel maar dat is een ander onderwerp, en gedachtengoed) sterker nog.
Als het verwekt is vraagt het idd. dat het op de wereld gezet word anders vermoord je het, maar het soort wereld waar het op gezet word door jouw schuld/daad, daar heeft het niet om gevraagd en kan er ook niets aan veranderen.
Bij elke geboorte worden we geconfonteerd met het feit dat we de aarde zullen verlaten, niemand van ons vroeg erom maar krijgen doen we het allemaal...
Dank zij de ouders die een kind wilden om de in mijn vorige post aangehaalde redenen.
Net zoals met een relatie is ook de vraag wat de basis is van de kinderwens, ik mag hopen dat mensen ook heus nog kinderen willen omdat ze graag kinderen zien en hen onder andere omringen met liefde, aandacht en geborgenheid.
Ge zegt het zelf, omdat zij "zelf" graag kinderen zien (heeft het nog niet verwekt kind daar iets in te zeggen ? > neen), een vorm van egoisme dus, instinct natuurlijk ook, maar als denkend schepsel en met de mogelijkheid om conceptie te vermijden zouden we toch al beter moeten weten dacht ik. Blijkbaar niet. De rest is niet meer dan normaal dacht ik om er goed voor te zorgen na de geboorte, en de schade enigszins trachten te beperken.
Ik begrijp wel dat er inderdaad veel ouders beter tig keer bewust nagedacht mochten hebben vooraleer aan kinderen te beginnen...maar of een certificaat daar veel gaat aan veranderen...hoeveel mensen hebben een rijbewijs en zijn wegpiraten op de baan
Is inderdaad juist dat een certificaat er niets gaat aan veranderen.

ovan
Topic Starter

#11 , 21 mei 2011 08:54

Sommige mensen blijken onmiddellijk aan het ergste te denken of de meest extreme situatie "in te beelden", die m.i. ongepast zijn. Soit... zo'n topic leidt wel tot nadenken.
Het is inderdaad zo dat mensen die geen kinderen kunnen krijgen en willen adopteren, hun leven en doen en laten binnenste buiten wordt gekeerd en daar ook nog is op “geoordeeld” worden. Terwijl iedereen die wel kinderen kan maken dat zelfs ook ongepland, bekwaam of onbekwaam doen(ik ben voorzichtig in mijn uitdrukkingen). Is dat, naar o.a. de maatschappij toe, niet een zware vorm van discriminatie?
Een attest garandeert niets. Als men toch een vergelijking met een rijbewijs wil doen? Op het ogenblik van het rijexamen acht men de persoon bekwaam of niet om met een auto te rijden in het verkeer. Hoe die achteraf in het verkeer omgaat is dan geen garantie! Met andere woorden het rijbewijs laat zien dat hij of zij het KAN!
Laat de mensen geconfronteerd worden met “opvoeden” van kinderen voor ze “zomaar” mee beginnen. Dat moment alleen strekt al tot nadenken. De evaluatie kan een richtlijn zijn zonder consequenties. Maar ik kan me voorstellen dat vrouwen toch willen weten of hun partner kan omgaan met wassen en plassen van kinderen, of dat een man wil weten of zijn partner adequaat kan omgaan met bvb moeilijk gedrag… of omgekeerd (please: het is maar een voorbeeld)
Het zou veel verder kunnen gaan, door als koppel de rekensom te laten maken wat kinderen “kopen” ook wel kost. wat de gevolgen daarvoor zijn op professioneel en/of financieel vlak…etc….
Ik stel me gewoon de bedenking….bij adoptie wordt uitvoerig onderzoek gedaan en veel eisen gesteld…. In hoeveel gevallen loopt het daar mis met “de opvoeding” van het kind na adoptie? En dan eens kijken naar de (%) gevallen bij alle andere kinderen….. ik heb geen idee hoe die cijfers eruitzien. ’t Zou mooi zijn om dat in kaart te brengen…
Bezint eer ge begint…misschien moeten vele mensen geholpen worden om eerst eens te bezinnen. Niet meer dan dat. Misschien ook een aanzet om veel leed te voorkomen.

tianneke

#12 , 21 mei 2011 21:04

Wat klinkt het bitter JohnD, of misschien lees ik het verkeerd...

Ouders kunnen zich voorbereiden hoor, zonder certificaat...ze kunnen zich informeren..of lezen; Alice Miller is mooi, Jean Jenson, Ingeborg Bosch, Deepak Chopra en zo zijn er nog vele goede boeken. Thomas Gordon, ook een aanrader vind ik.

De pil, een mooie uitvinding doch niet onschuldig als ze lijkt, lees de bijsluiter even, en ik wil de kinderen de kost niet geven die verwekt zijn ondanks correcte pil inname.
Zelfde met spiraaltje ...met een nog hogere kans op zwangerschap, en buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Intentie...daar gaat het m.i. om, welke beweegredenen zijn er, en al zijn we niet perfect we kunnen ons uiterste best doen!

tianneke

#13 , 21 mei 2011 21:19

Intentie bvb:

Je kinderen zijn je kinderen niet.
Zij zijn de zonen en dochters van 's levens hunkering naar zichzelf.
Zij komen door je, maar zijn niet van je,
en hoewel ze bij je zijn, behoren ze je niet toe.

Je mag hen je liefde geven, maar niet je gedachten,
Want zij hebben hun eigen gedachten.
Je mag hun lichamen huisvesten,maar niet hun zielen,
want hun zielen toeven in het huis van morgen dat je niet bezoeken kunt,
zelf niet in je dromen.

Je mag proberen gelijk hun te worden,
maar tracht niet hen aan jou gelijk te maken.
Want het leven gaat niet terug, noch blijft het dralen bij gisteren.
Jullie zijn de bogen, waarmee je kinderen als levende pijlen
worden weggeschoten.

De boogschutter ziet het doel op de weg van het oneindige,
en hij buigt je met zijn kracht opdat zijn pijlen
snel en ver zullen gaan.
Laat het gebogen worden door de hand van de boogschutter
een vreugde voor je zijn;
Want zoals hij de vliegende pijl liefhebt,
zo mint hij ook de boog die standvastig is.

Kahlil Gibran - De profeet

En...

Ouders bezitten hun kinderen niet :
kinderen zijn zegeningen van het Universum.
Het zijn onafhankelijke, stralende geesten,
oude spirituele zielen, die op aarde zijn gekomen
om een volgende ervaring als mens op te doen.
Kinderen hebben hun ouders gekozen
omdat zij bepaalde lessen wilden leren
en op deze manier voor bepaalde uitdagingen kwamen te staan.
Ze zijn op aarde om ons veel te leren ;
en als we open staan voor wat zij te zeggen hebben,
kunnen we die lessen inderdaad leren.
Kinderen stellen ons voor uitdagingen,
omdat zij dikwijls zo anders denken over het leven.
Ouders willen hun kinderen vaak per se oude,
achterhaalde ideeën bijbrengen.
Kinderen weten dikwijls instinktief dat ze niet veel hebben aan deze ideeën.
Het is de plicht van de ouders om te zorgen
voor een veilige, warme plek voor de ziel van hun kind
zodat hij/zij, zijn/haar persoonlijkheid ten volle kan ontwikkelen.
Konden we maar inzien dat elk kind dat op aarde komt
een potentiële genezer is,
dat het fantastische dingen tot stand kan brengen
en dat het de mensheid verder kan helpen
als het op een goede manier gestimuleerd wordt.
Als we een kind in het gareel proberen te krijgen
op een manier die we hebben geleerd van onze grootouders,
bewijzen we het kind een slechte dienst,
en de samenleving ook.

LOUISE L. HAY

JohnD

#14 , 21 mei 2011 21:57

Wat klinkt het bitter JohnD, of misschien lees ik het verkeerd...
Nee, niet bitter maar gewoon realistisch. Indien ik 200 jaar vroeger geboren was zou ik zo niet geredeneerd hebben. Ik blijf bij mijn logica dat op de dag van vandaag (pakweg de laatste 50 jaren) je niet zomaar kinderen kunt verwekken zonder dat dit ernstig bijdraagt tot de toekomst, de impact op de evolutie van de mensheid. Ik word er niet goed van als mensen een kindje wensen op dezelfde manier als dat ze een gezelschapsdier wensen. Als je het aan veel mensen vraagt zijn er toch weinig die niet liever 200j. geleden geboren waren. Enfin we zijn hier al ernstig aan het afwijken en ik hoor de man al afkomen die hier in de kortste keren een slotje op dit onderwerp gaat zetten.

ovan
Topic Starter

#15 , 22 mei 2011 20:05

...Intentie...daar gaat het m.i. om, welke beweegredenen zijn er, en al zijn we niet perfect we kunnen ons uiterste best doen!
dat is het! men moet simpelweg achterhalen of de juiste intentie er is bij de verwekking van de kinderen.

Terug naar “Echtscheiding”