Vind je kinderen krijgen egoïstisch?
Goed lezen, ik heb gezegd het maken, wat toch een hemelsbreed verschil is met krijgen want dan is het al verwekt. Er bestaat trouwens zoiets als de pil. Krijgen is alles wat gebeurd na de conceptie, en dan is het verdomde plicht van elke ouder om zijn egoistische aard opzij te schuiven.
Een kind vraagt inderdaad niet om op de wereld gezet te worden (nou ja misschien wel maar dat is een ander onderwerp, en gedachtengoed) sterker nog.
Als het verwekt is vraagt het idd. dat het op de wereld gezet word anders vermoord je het, maar het soort wereld waar het op gezet word door jouw schuld/daad, daar heeft het niet om gevraagd en kan er ook niets aan veranderen.
Bij elke geboorte worden we geconfonteerd met het feit dat we de aarde zullen verlaten, niemand van ons vroeg erom maar krijgen doen we het allemaal...
Dank zij de ouders die een kind wilden om de in mijn vorige post aangehaalde redenen.
Net zoals met een relatie is ook de vraag wat de basis is van de kinderwens, ik mag hopen dat mensen ook heus nog kinderen willen omdat ze graag kinderen zien en hen onder andere omringen met liefde, aandacht en geborgenheid.
Ge zegt het zelf, omdat zij "zelf" graag kinderen zien (heeft het nog niet verwekt kind daar iets in te zeggen ? > neen), een vorm van egoisme dus, instinct natuurlijk ook, maar als denkend schepsel en met de mogelijkheid om conceptie te vermijden zouden we toch al beter moeten weten dacht ik. Blijkbaar niet. De rest is niet meer dan normaal dacht ik om er goed voor te zorgen na de geboorte, en de schade enigszins trachten te beperken.
Ik begrijp wel dat er inderdaad veel ouders beter tig keer bewust nagedacht mochten hebben vooraleer aan kinderen te beginnen...maar of een certificaat daar veel gaat aan veranderen...hoeveel mensen hebben een rijbewijs en zijn wegpiraten op de baan
Is inderdaad juist dat een certificaat er niets gaat aan veranderen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard