hoelang huur mee betalen

Snoowy
Topic Starter
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

hoelang huur mee betalen

#1 , 17 mei 2011 20:58

Kan iemand mij ook zeggen gedurende hoelang dat mijn man mij allimentatie moet betalen, hij heeft mij plots verlaten.
Is dit de duur van als we getrouwd zijn tot de scheiding , ik hoor ook zeggen dat het is vanaf je samenwoont tot de scheiding.
Dit zou ik graag weten omdat ik nu aangewezen ben op de hulp van derden , maar ik zou ze graag toch eens willen terugbetalen, want vind deze situatie héél erg.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Snoowy op 18 mei 2011 13:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lies Lunders
Berichten: 18

#2 , 17 mei 2011 21:11

Je hebt je bericht veranderd dus heb ik mijn antwoord verwijderd. Anders gaan de mensen hier niet kunnen volgen...
Laatst gewijzigd door Lies Lunders op 18 mei 2011 19:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Justinianus
Berichten: 26

#3 , 18 mei 2011 11:06

Eerste vraag is : ben je al gescheiden of loopt de procedure ? (Tijdens de procedure kan je voorlopige maatregelen laten gelden die je kunnen ondersteunen)

Indien je gescheiden bent, zou dit alles eigenlijk al op papier moeten staan, en door de rechtbank officieel gemaakt.

Wat de man betalen moet aan u, is volledig afhankelijk van de levensstandaard die je had tijdens het huwelijk. Gesteld dat je door de scheiding plots veel minder hebt om mee rond te komen, dan is je ex gehouden aan een onderhoudsuitkering. Deze zal normaalgezien maximaal zolang lopen zal als dat je huwelijk duurde.

Een voorbeeldje : Je gaat wel alletwee werken, maar jij verdient 1000 euro en je man 3000. Dan had je eigenlijk samen een inkomen van 4000, en dus elks een levensstandaard van 2000. In principe is je man dus gehouden dat verschil van 1000 bij te leggen via onderhoudsgeld.

Let wel op, dit is een heel simpel voorbeeldje om aan te tonen dat je niet zomaar met effectieve kosten zoals huishuur moet gaan rekenen, maar je moet naar je levensstandaard kijken. Als jij nu in een huis woont dat zowieso niet betaalbaar zou zijn met die 2000 euro (1000 van jezelf, 1000 via onderhoudsgeld), dan kan je hem niet laten opdraaien voor het feit dat je boven je standaard leven zou.

Ook wordt er niet per se gekeken naar wat je vandaag aan loon wel/niet ontvangt, maar naar wat je zou kunnen krijgen op de arbeidsmarkt. (Leeftijd, opleiding, ervaring, .... spelen hier een grote rol)

Ik heb het gevoel dat je hier nog volop in de scheidingsprocedure zit. Ik zou in het geval je echt in de problemen komt hierdoor aanraden via je advokaat te kijken naar voorlopige maatregelen.

Indien je zelfs niet eens aan de procedure begonnen zou zijn, dan is hij zeker gehouden de kosten (mee) te dragen voor de huur van de woning, want dan ben je nog steeds getrouwd en is het vermoedelijk zelfs nog de gezinswoning ook etc....

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”