Gezocht: gescheiden vaders voor wetenschappelijk onderzoek

dikkie100
Topic Starter
Berichten: 1

Gezocht: gescheiden vaders voor wetenschappelijk onderzoek

#1 , 18 dec 2006 22:43

Dag iedereen,

ik ben avondstudent sociologie aan de Universiteit Antwerpen. In het kader van het vak leeronderzoek ben ik op zoek naar mannen met kinderen, wiens relatie de afgelopen 2,5 jaar is be?indigd, om te interviewen. De bedoeling is om een wetenschappelijke studie te maken over (echt)scheiding.
Die mensen (vaders) moeten voldoen aan volgend profiel:

mannen met kind/kinderen (kinderen wonend bij moeder of vader, co-ouderschap, bezoekrecht/geen bezoekrecht, andere regeling) feitelijk gescheiden van hun gezin (voormalig samenwonend of gehuwd) die maximaal 2,5 jaar van hun gezin gescheiden zijn.
De scheiding hoeft niet wettelijk of officieel te zijn, wel apart wonen van het gezin.
Leeftijd: onbelangrijk


Vraag :
wie kent een man of mannen die aan dit profiel voldoen ? Kan je dan even contact opnemen met mij via dirk.mertens@student.ua.ac.be , via tel: 0498/738.783.

Uiteraard is dit een wetenschappelijk onderzoek waarbij alle gegevens vertrouwelijk worden behandeld en de persoon volstrekt anoniem blijft.
Graag een seintje als je iemand kent die hiervoor in aanmerking komt. De interviews worden normaal gezien gepland eind december of eind januari/begin februari.
In samenspraak met de kandidaat wordt dan een geschikte plaats en data afgesproken.
Voor een representatief onderzoek heb je vele kandidaten nodig, dus mag ik je vragen om deze mail door te sturen , zodat ik aan het vooropgestelde aantal respondenten kom. Als jullie nog vragen hebben stel ze gerust.


Alvast bedankt! Dirk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 19 dec 2006 10:09

Krijgen zij hiervoor een vergoeding? Ik ken wel iemand, maar denk niet dat die zijn tijd zomaar zal vrijmaken als niet op zijn minst zijn vervoerskosten betaald worden. Gescheiden vaders hebben het vaak financieel niet breed he.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 19 dec 2006 11:50

als niet op zijn minst zijn vervoerskosten betaald worden.
In samenspraak met de kandidaat wordt dan een geschikte plaats en data afgesproken.
Noa mutte ouk nie goan overdrijven he dieke! :wink:

Reclame

dieke
Berichten: 1299

#4 , 19 dec 2006 11:54

Hehe, thanks Lex :-) Had ik inderdaad eventjes "over" gelezen.

sperwer
Berichten: 1155

#5 , 19 dec 2006 11:57

Of er gescheiden vaders te vinden zijn die voor hun kids zorgen en dan nog tijd hebben om hier aan mee te doen is idd een open vraag.

Maar dat alle gescheiden vaders in de financiele problemen zitten is dikke zever. Er zijn er zelfs bij die dankzij hun scheiding er financieel op vooruit zijn gegaan.

Borniet
Berichten: 135

#6 , 19 dec 2006 12:03

Of er gescheiden vaders te vinden zijn die voor hun kids zorgen en dan nog tijd hebben om hier aan mee te doen is idd een open vraag.
Dat is inderdaad wel zo, maar de vraag is niet alleen naar vaders die de kinderen voltijds bij zich hebben.
Al kan men natuurlijk wel de vraag stellen hoe waardevol een onderzoek is als dat deel er tussenuit gelaten wordt...
Maar dat alle gescheiden vaders in de financiele problemen zitten is dikke zever. Er zijn er zelfs bij die dankzij hun scheiding er financieel op vooruit zijn gegaan.
Zo zijn er ook veel vrouwen hoor, dat is niet enkel bij de mannen.
Feit is wel dat er altijd maar 1 van beide partijen financieel op vooruit gaat, en dat dan op de rug van de andere partij.
http://www.v-echtscheiding.be

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#7 , 19 dec 2006 12:14

Tip voor Dirk:

In een recent verleden,thuis opgestapt:

Patrick Dewael, Rik Daems en Patrick Janssens.

Borniet
Berichten: 135

#8 , 19 dec 2006 12:16

Tip voor Dirk:

In een recent verleden,thuis opgestapt:

Patrick Dewael, Rik Daems en Patrick Janssens.
Die willen dat zeker niet doen zonder onkostenvergoeding :-)
http://www.v-echtscheiding.be

sperwer
Berichten: 1155

#9 , 19 dec 2006 12:20

Er zijn ook vaders die er op verbeterd zijn zonder de kids bij hen te hebben, niet alle vrouwen pluimen hun ex-partner.

In mijn geval zijn we er zelfs alle twee financieel beter van geworden, zij moet nu zelf werken voor haar geld en heeft dus eindelijk de waarde ervan leren kennen.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#10 , 19 dec 2006 12:24

Feit is wel dat er altijd maar 1 van beide partijen financieel op vooruit gaat, en dat dan op de rug van de andere partij.
TJA...wie zijn poep verbrande moet maar op de blaren gaan zitten!

sperwer
Berichten: 1155

#11 , 19 dec 2006 12:56

tja, dat heb je met mensen die denken dat de duurste advocaten de beste zijn.

Een raadsvrouw/man die met liefde en passie zijn/haar job doet en gaat om er het beste van te maken inplaats van om zoveel mogelijk te verdienen, komt vaker tot een menselijkere oplossing voor beide partijen dat de dure geldwolven.

koen999
Berichten: 730

#12 , 19 dec 2006 15:49

In mijn geval zijn we er zelfs alle twee financieel beter van geworden, zij moet nu zelf werken voor haar geld en heeft dus eindelijk de waarde ervan leren kennen.
:lol: :lol: :lol:

dieke
Berichten: 1299

#13 , 19 dec 2006 22:35

Of er gescheiden vaders te vinden zijn die voor hun kids zorgen en dan nog tijd hebben om hier aan mee te doen is idd een open vraag.

Maar dat alle gescheiden vaders in de financiele problemen zitten is dikke zever. Er zijn er zelfs bij die dankzij hun scheiding er financieel op vooruit zijn gegaan.
Zeg ik ook niet he sperwer. Ik schrijf dat ik denk dat het VAAK zo is. Eerlijk is eerlijk, in een niet zo ver verleden was het toch meestal de man die aan het kortste eind trok in een echtscheidingszaak. Ik schrijf ook niet "in de problemen", wel "niet breed hebben". In de problemen, dat zijn volgens mij mensen die geen middelen genoeg hebben om in hun basisbehoeften te voorzien.

PS Ik weet het, het is semantisch muggenziften, waarvoor mijn excuses, maar wat moet een mens als ie al drie dagen examens zit te verbeteren? :-)

Terug naar “Echtscheiding”