Mijn moeder is reeds 3,5 jaar gescheiden van mijn 'vader'. Mijn moeder had een deel van de inboedel mee. In het begin van de scheiding hebben ze via onderling akkoord beslist dat de inboedel niet werd geschat. Nu, 3,5 jaar later is mijn vader teruggekomen op die beslissing en wil hij alles laten schatten of hij wil niet beginnen aan de verkoop van de onroerende goederen (vader en moeder werkten samen in bedrijf) en daarom heeft mijn toegestemd (ze wil zo rap mogelijk alles verdelen zodat ze verder kan met haar leven). Door huiselijk geweld die vroeger plaatsvond heeft mijn moeder (ik en mijn zus ook) het daar moeilijk mee dat mijn vader hier nu kan binnenwandelen en alle kamers kan inspecteren. Het zou dus zo zijn dat als mijn moeder mijn vader de toestemming tot het huis ontzegt dit een gerechtelijk staartje kan krijgen.
Kan iemand mij vertellen wat dit gerechtelijk staartje inhoudt en welke rechten ze eventueel kan gebruiken om te vermijden dat hij toch binnenkomt? Heeft ze totaal geen recht meer op privé (bij de scheiding heeft de rechter ook contactverbod opgelegd naar mijn vader toe (mijn vader mocht niet meer in de buurt komen van mijn moeders nieuwe woonst))?
Alvast bedankt!