wijzigen advocaat in het midden van een scheiding?

djinnie
Topic Starter
Berichten: 38

wijzigen advocaat in het midden van een scheiding?

#1 , 02 mei 2011 13:08

Ik zit midden in een scheiding. Hoever zou ik niet weten daar mijn advocaat mij weinig tot geen informatie doorgeeft.
Er is reeds een vonnis over de kinderen en een deel van de goederen en in juni komt het onderhoudsgeld aan de beurt (of er nog iets besproken wordt dan...geen idee).
Ik ben het eigenlijk meer dan moe dat ik maar bel, mail of sms en zelden tot nooit een reactie krijg van mijn advocaat. Enige wat ze kan zeggen is...je moet je geen zorgen maken. Het komt in orde.
Ook heb ik de indruk dat mijn advocaat onder één hoedje speelt met de advocaat van mijn ex.
Zou ik nu nog van advocaat durven veranderen of zou dat gewoon stom zijn?
Ik heb al een andere advocaat op het oog (aangeraden door een vriendin).
Misschien ook vermelden dat mijn advocaat pro deo is daar ik totaal niet in de mogelijkheid ben om een advocaat te betalen....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Corinne
Berichten: 44

#2 , 05 mei 2011 09:35

Lastig!
Ik zou overschakelen van advocaat. Naar mijn idee moet je toch het gevoel hebben
"sterk" te staan en je advocaat alles doet voor je.
Ik heb ook een pro deo, maar echt een TOPadvocaat die mij voortdurend op de hoogte houdt,
telefonisch en per mail.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”