vechtscheiding door ex

djinnie
Topic Starter

Re: vechtscheiding door ex

#1 , 13 jul 2011 20:58

Wat ik weet is, dat je ze niet kunnen verplichten je kinderen af te geven ;-)
Mijn ex heeft ook geweld gebruikt tegen de kinderen. De afspraak was 50/50. Ik heb de kinderen niet naar hem terug gebracht en tot op heden zijn ze ook niet meer naar hem geweest. Door mijn verklaring, de verklaring van de dochter en het gerechterlijk onderzoek dat nu bezig is, heeft hij 1x per week 2 uur bezoekrecht onder toezicht.
Ik weet niet in hoeverre je ex geweld gebruikt tegen de kinderen, maar als je daaraan twijfelt, zou ik een sociaal onderzoek aanvragen. Die mensen die krijgen veel meer uit kinderen dan je denkt en ik zou er zeker zelf niet aan beginnen (verkeerde bewoording en een kind zegt al snel dingen die eigenlijk niet zo zijn. Is natuurlijk ook wel wat afhankelijk van de leeftijd).
Wat de rekening betreft...ik zou daar mijn advocaat even over raadplegen en horen wat je het beste kan doen. Dat je ex het vonnis niet naleeft. Volgens mij moet ze kunnen bewijzen dat wat ze afhaalt ook effectief voor de kinderen is en anders gaat ze dat volgens mij moeten terugbetalen.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding