Ik zit in de situatie waar ik zelf geen weg meer kan vinden.
In 2008 had ik een moeilijke beslissing moeten maken om mijn man te verlaten.
Het was al te erg voor mij geworden met al zijn drugsgebruik… En de gevolgen daarvan. Agressieve gedraag.. Wij zaten dikwijls in problemen met geld. Mijn geld was ons geld en zijn geld was voor zijn drugs.
Ik heb nog tot april 2009 met hem onder een dak gewoond. Tot ik kon verhuizen naar mijn moeder naar ander provincie.
Ik en mijn ex hadden nog in mei 2008 een huis samen gekocht, waar ik een jaar heb zitten grotendeels van de maandelijkse afbetalingen betaald.
Hij wou graag huis houden, dus ik gunde hem dat. Ik wou geen compensatie of allimentatie van hem vragen. Het was aan hem om zien te regelen dat hypotheek van mijn naam afgaat op zijn naam alleen. En dan ging ik alle papieren van het afstaan van de woning tekenen. Iets van 450 euro zelf notaris kosten betalen en scheiden. Zand erover. Zo zat ik 2,5 jaar (2jaar official dat ik daar niet meer woon en ook niet mee betaal de hypotheek) maar te wachten. En hij ging «dat allemaal regelen». Ik weet niet hoe, maar hij is de leger binnen geraakt en van oktober vorig jaar tot februari deze jaar zat hij in Afghanistan. Met geld dat hij daarna ging krijgen ging hij al de nodige stapen ondernemen, om het hypotheek volledig op zijn naam te zetten.
Ondertussen, had ik moeten van nul beginnen. Mijn moeder en minderjarige zus zijn mij tot op heden ten laste. Maar ik heb zelf mijn plan getrokken, en hij maar bellen en verwijten, en daarna bellen en smeken om terug te komen, en daarna terug verwijten en zo voort. Mijn moeder sociale medische verzekering was van haar ontnomen, en in het brief stond als voolgt- omdat oudste dochter haar recht niet gebruikt en geen onderhouds geld van haar exgenoot vraagt.
Maar oke, wij hebben die problemen ook al "opgeloost", min of meer. Wij betalen gewoon bij de medische bezoeken, en het wordt niet terugbetaald uiteraard. Gelukkig is het niet zo heel erg met mijn moeder haar gezondheid, en ik werk had gevonden, wat ook niet zo gemakkelijk was.
Mijn ex belt nu naar mij en zegt dat hij het huis spijtig genoeg moet verkopen, en pak verwijt mijn kant toe bovenop… Mijn vrienden en familie zeggen dat ik moet nu echt stoppen met misses Nice te zijn. Ik weet het nog niet.
Daarom schrijf ik hier, om wat info te vragen, wat zijn mijn rechten? Wat kan ik krijgen? Als hij toch huis gaat verkopen, en die is echter veel meer waard dan wij het hebben gekocht, kan ik dan de compensatie vragen voor die jaar dat ik meebetaald had en onderhouds geld voor die voorbije 2 jaar? Heb ik daar recht op? Hij gaat toch waarschijnlijk al geld dat hij gaat overhouden op zij «hobby» opdoen.
Hij wilt nu naar immo gaan, maar hem kenende, kan ik wel voorspelen dat het gaat nog 2 jaar duren, dat hij gaat de bidingen te lag vinden of nog weet ik veel wat…
Alle meningen zijn meer dan welkom, want weet nog altijd niet hoe gaa ik de situatie ga aanpakken.
Ik dank bij voorbaat!