wa mag ik doen????

debnoa
Topic Starter
Berichten: 10

wa mag ik doen????

#1 , 14 dec 2006 15:10

Hallo,

Ik heb eens een vraagje. Ik ben een alleenstaande moeder van een zoontje van 3 jaar. Ik ben momenteel al een tijdje werkeloos. Ik ben al ganse tijd op zoek achter een job dat voor mij haalbaar is. Ik sta er dan ook helemaal alleen voor de dagen da ik mijn zoontje heb.
Nu is mijn vraag ik zou willen verhuizen naar mijn roots weer, want daar woont ook mijn pa en weet ik da ik dan alle hulp ivm opvang van mijn zoontje kan hebben. Dus al ik terugkeer naar mijn roots, heb ik een beter vooruitzicht, kan een voltijdse job nemen en ik naar mijn kind toe een beter vooruitzicht geven. Het probleem enkel is da de papa daarmee moet akoord gaan. Want mijn zoontje zou dan ook moeten veranderen van school ( wa ik heel jammer zou vinden want is een goede school). Maar met da ik met de papa een speciale regeling heb kwa ons zoontje. Zou ex dan ook om zoontje moeten gaan aan school die voor hem dan enkele kilometers verwijderd is van hem. Dus je kan zeggen dat we met een soort co-ouderschap zitten. Nu vraag ik kan de papa me tegenhouden. Wat kunnen de gevolgen zijn van deze stap? Weet hier iemand raad mee en kan me eventueel wa helpen.
dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley
Berichten: 294

#2 , 14 dec 2006 22:35

tegenhouden kan hij niet - kan bij vrederechter om tskomst vragen mocht ge bvb 't land verlaten met kind - een betere toekomst voor uzelf zoeken zal zelfs de strengste rechtbank niet verbieden, en wat is een paar kilometer

eenvoudigst, spreek er eens over met de ex, en weet da ge recht in uw schoenen staat

Borniet
Berichten: 135

#3 , 18 dec 2006 07:39

Inderdaad, je tegenhouden kan je ex niet, wat hij eventueel zou kunnen doen is de verblijfsregeling aanvechten. Maar zoals Wesley reeds zei, een betere toekomst opzoeken voor jou en je kind gaat geen enkele rechtbank weigeren, zeker niet als het slechts over een paar kilometers gaat. De rechtbank gaat ook eerst en vooral zien wat in het voordeel van het kind is, en daar de uitspraak naar doen.
http://www.v-echtscheiding.be

Reclame

sperwer
Berichten: 1155

#4 , 18 dec 2006 09:51

Een verhuis is een voorzienbare stap in het leven van een gescheiden persoon en is dus zeker niet tegenhudbaar door de ex-partner van iemand.
Wat wel kan is dat indien de verhuis over een grote afstand plaats vind, ??n van de ouders een verzoek tot herziening van het verblijfplaats en het houderecht van de kinderen indiend. Als het over een verhuis binnen een straal van 15 kilometer gaat, dan zal de rechter eens lachen en er verder geen gehoor aangeven en blijft alles bij het oude.

Indien het over een verhuis naar het buitenland gaat, zelfs al is het een verhuis van slechts 500meter, is de toelating van de jeugdrechter of een geschreven toelating van de andere ouder nodig. Anders kan dit beschouwd worden als poging tot ontvoering van minderjarige.

Terug naar “Echtscheiding”