omgangsregeling - verhuis ex-partner

Gunther_M
Topic Starter
Berichten: 2

omgangsregeling - verhuis ex-partner

#1 , 05 apr 2011 22:09

Beste,

Heb een zoon van 13 jaar uit gescheiden gezinssituatie,die verscheidene jaren reeds bij mij woont. Hij verblijft steeds van maandag tot vrijdag bij me en 1 weekend om de 14 dagen + helft schoolvakanties. Hij verblijft 1weekend om de 14 dagen bij moeder alsmede helft van de schoolvakanties.Dit is bepaald in een vonnis en reeds vele jaren van toepassing.In dit vonnis is vastgelegd dat ik het kind bij omgangsrecht van moeder naar haar breng.
Echter moeder verhuist(met als motief nieuwe relatie) accuut zonder overleg met mij naar regio 100 km uit de omgeving.
Brengen en halen is niet meer mogelijk voor mij.
Graag hieromtrent meer informatie omtrent wettelijke bepaling...

Bedankt alvast

Gunther

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 06 apr 2011 16:08

Stel de moeder eerst "vriendschappelijk" voor dat zij haar zoon komt halen en komt terugbrengen. Of stel voor dat uw zoon het openbaar vervoer gebruikt (indien mogelijk en redelijk) en dat zij hiervoor de kosten draagt. Laat in ieder geval de nieuwe regeling schriftelijk bevestigen.

Indien jullie er zo niet kunnen uitkomen, zal het via de rechtbank moeten uitgevochten worden, vrees ik ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Gunther_M
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 06 apr 2011 21:54

Beste Lenny,
Bedankt alvast voor de tips.
Ben je echter ook op de hoogte of de moeder in deze situatie zomaar zonder overleg verhuizen kan?
Merk op dat onze zoon bij mij woont en geen bi-locatie van toepassing is.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38712

#4 , 07 apr 2011 11:55

neen, adreswijziging moet worden doorgegeven ..... U kan aan rechtbank vragen het brengen en halen te wijzigen gezien uw ex dit zonder inspraak (van uw) gewijzigd heeft.

Terug naar “Echtscheiding”