ontvangen morele schadevergoeding en erfenisgelden

divinedavinake
Topic Starter

ontvangen morele schadevergoeding en erfenisgelden

#1 , 05 apr 2011 20:29

In de bijna 10 jaren van ons huwelijk heb ik mijn moeder verloren. Ze werd overreden. Voor haar overlijden heb ik een morele schadevergoeding gekregen, zo ook mijn ex en mijn dochtertje. Ik in verhouding véél meer dan mijn ex en dochtertje. Zo heb ik ook tijdens die jaren geld van mijn moeder geerfd alsook van mijn grootmoeder langs moederskant.

Nu zijn mijn ex en ik aan het onderhandelen over een eventuele overname van het huis door mij. Dien ik met de verkregen gelden rekening te houden? Kan ik dit in mindering nemen op zijn eisen (uitkopen)? Kan ik dit geld terugeisen in het geval wij niet tot een akkoord komen en het huis dienen te verkopen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Yvon

#2 , 07 apr 2011 10:43

Alles wat u geërfd hebt kan u uiteraard terugvorderen bij vereffening/verdeling. Als die evenwel reeds is gebeurd wordt het moeilijker.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 apr 2011 10:50

Als dat ergens staat dat het uw inbreng was
hoe was uw huwelijks contract volledige scheiding va goederen of gemeenschap van aanwinsten of volledige gemeenschap of niet gehuwd of ...
u ziet een gamma van mogelijkheden.
Bespreek de zaak eens met uw notaris.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”