Kort geding omgangsrecht zonder erkenning

PatrickJP
Topic Starter

Kort geding omgangsrecht zonder erkenning

#1 , 29 mar 2011 17:27

Heeft er iemand ervaring met volgende situatie:

Moeder bevalt en zegt na vijf dagen tegen niet-samenwonende partner (ik) dat hij kind niet mag zien. Erkenning nog niet gebeurd. Contact met moeder en kind onmogelijk, al twee pv's wegens vermeende stalking en nog eens twee valse klachten na een toevallige ontmoeting op openbare weg.
Mijn advocate wil nu in kort geding omgangsrecht vragen (en tegelijk zaak ten gronde voor jeugdrechtbank) in afwachting van gedwongen erkenning omdat ik sowieso heel 2010 (tijdens zwangerschap en tot twee maanden na de bevalling) als vader aangeduid werd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tattie

#2 , 29 mar 2011 21:27

goede raad... (mijn eigen mening e) als je zeker bent dat het kind van jou is zou ik zeggen ga ervoor...is heht dat niet...laat ze doen en hou je handen er af...je zal je veel miserie besparen...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mar 2011 21:31

DNA onderzoek misschien.. anders niet veel mogelijkheden en hoelang al geleden de geboorte
???

Reclame

PatrickJP
Topic Starter

#4 , 04 apr 2011 15:46

Ben vrij zeker dat het mijn kind is, ja.
Intussen is zoontje al vijf maanden.

Mariette

#5 , 04 apr 2011 15:52

Vergeet natuurlijk niet dat indien je de vader blijkt te zijn, je ook mede verantwoordelijkheid moet opnemen (co-ouderschap, onderhoudsgelden etc.)

PatrickJP
Topic Starter

#6 , 05 apr 2011 10:32

Mariette: ik zou niet liever doen. Ik betaal overigens nu al vrijwillig alimentatiegeld. De moeder heeft het al moeilijk genoeg (ze staat op het OCMW). Ik wil mijn volle verantwoordelijkheden opnemen voor mijn kindje, alleen krijg ik die kans niet.

Terug naar “Echtscheiding”