onenigheid over schoollocatie = naar jeugdrechter gaan???

paprika
Topic Starter
Berichten: 1

onenigheid over schoollocatie = naar jeugdrechter gaan???

#1 , 08 dec 2006 12:18

hallo,

zoontje is 2,5 en we hebben gezags-coouderschap.
we komen totaal niet overeen in keuze locatie school.
weet iemand met welke criteria jeugdrechter rekening houdt?
ik wil graag locatie tussen woonplaatsen in, maar ex wil absoluut met de locaties van onze jobs rekening houden.
ik ga hem veel vaker van school moeten halen, maar ook daar weigert ex rekening mee te houden.
hij wil advocaat inschakelen, kan hij dat doen bij de jeugdrechter? moet ik mezelf dan verdedigen als ik geen advocaat neem?

bedankt voor eventuele reacties!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#2 , 08 dec 2006 19:17

Het hoofdcriterium (eigenlijk het enige echte) waar de Jeugdrechter rekening mee houd is het belang van het kind. De vader kan een advocaat inschakelen en je kan jezelf verdedigen, maar dat lijkt me onverstandig alhoewel je allicht dit perfect op een correcte wijze zou kunnen doen met alle elementen die voor U van belang zijn.

Tracht zoveel mogelijk energie te steken (geven & nemen) om samen met de vader tot (deel)akkoorden te komen. Waarom eens geen brief sturen met een voorstel om samen naar een familiale bemiddelaar te stappen om o.a. de schoolkeuze te bespreken?

RR

bemiddelaar
Berichten: 297
Locatie: West-Vlaanderen

#3 , 08 dec 2006 19:56

Je kan ook altijd een beroep doen op een bemiddelaar in familiezaken die jullie helpt om een oplossing te vinden waar beiden zich kunnen in vinden. Dit zal een pak goedkoper zijn dan advocaten inhuren en een gerechtelijke procedure starten ...

Bemiddelaars in familiezaken zijn te vinden via www.caw.be of www.juridat.be/bemiddeling

Reclame

bemiddelaar
Berichten: 297
Locatie: West-Vlaanderen

#4 , 08 dec 2006 23:10

Kaals, (gebruiker werd verwijderd)

Mag ik u erop wijzen dat er naast familiale bemiddelaars met een achtergrond van psycholoog, maatschappelijk werker, psychotherapeut e.d. ook bemiddelaars in familiezaken bestaan die geschoold zijn tot bemiddelaar maar daarvoor reeds een diploma rechten verworven hebben en bijgevolg zowel werken in de rol van bemiddelaar als in de rol van advocaat of notaris ...

Anderzijds wil ik ook de bedenking maken dat ouder-zijn en beslissingen nemen over de opvoeding van het kind meer is dan een juridisch gebeuren waardoor de hulp van een welzijnswerker-bemiddelaar zeer helpend kan zijn ...

Terug naar “Echtscheiding”