tijdens schooljaar van school veranderen bij scheiding

vrolijk1979
Topic Starter

tijdens schooljaar van school veranderen bij scheiding

#1 , 10 mar 2011 16:43

Hallo, mijn man heeft me twee weken geleden op de hoogte gebracht dat hij wil scheiden. Hij is niet gelukkig en voelt zich niet goed in zijn vel! Hij stelt voor om de kinderen 9 dagen bij mij en 5 dagen bij hem te brengen. Ik woon momenteel in een dure buurt bij Gent en werk te Kortrijk. Sowieso wil mijn man in onze huurwoning blijven wonen. Deze buurt kan ik me nooit betalen en ik kan hier op niemand terugvallen. Binnen 2 weken komen we voor de vrederechter. Mijn man is akkoord dat de kindjes (1,5 jaar en 3 jaar in Kortrijk naar school en naar de creche zouden gaan). Zal een rechter toestaan dat de kindjes na de paasvakantie van school veranderen. Mijn zus woont in Kortrijk en haar dochtertje zou in dezelfde klas zitten als mijn zoontje.

Naast de emotionele bom die ik 2 weken geleden in mijn gezicht heb gekregen, ben ik erg onzeker over de toekomst. Mijn man heeft een bloeiende zaak en is blijkbaar al 3 maanden deze zaak achter mijn rug aan het veilig stellen. Zal hij het ook vuil spelen met onze kinderen?
onherkenbaar

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 12 mar 2011 09:38

“Art.21.Bij schoolverandering tussen de eerste schooldag van september en de laatste schooldag van juni is de nieuwe inschrijving rechtsgeldig de eerste schooldag nadat de directie van de nieuwe school de schoolverandering schriftelijk heeft meegedeeld aan de directie van de oorspronkelijke school. De mededeling gebeurt ofwel bij aangetekend schrijven of bij afgifte tegen ontvangstbewijs. In geval van betwisting geldt de datum van de poststempel van het aangetekend schrijven of de datum van het ontvangstbewijs.”(Decreet basisonderwijs 25.02.1997).

Zie ook : http://www.klasse.be/ouders/20676/mag-m ... eranderen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”