hoeland duurt het dat het voor de rechter komt

desiree28
Topic Starter
Berichten: 2

hoeland duurt het dat het voor de rechter komt

#1 , 03 dec 2006 20:29

ik heb vorige week met spoed de scheiding aan gevraagd nu is mijn vraag hoelang het duurt voodat het voor de rechter komt en hoelang hij dan de tijd heeft om het huis te verlaten.
want het is niet meer te doen samen ik hoop dat het dit jaar nog lukt.
wie heeft raad.

groetjes desiree

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#2 , 04 dec 2006 01:26

Er zijn weinig zekerheden in het leven...

Een ervan is dat we allemaal moeten sterven, een andere is dat we allemaal voortkomen uit 1 vader en 1 moeder.

Wie zegt dat U niet voor nieuwjaar gedomiccilierd bent bij het leger des heils?

Afbeelding


RR

desiree28
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 04 dec 2006 07:05

ER WAS ZICH EENTJE AAN HET VERVELEN GELOOF IK
WAT EEN ANTWOORD SLAAT TOCH NERGENS OP

Reclame

elsje
Berichten: 109

#4 , 04 dec 2006 12:29

Desiree, denk net hetzelfde als jij...... wat een antwoord, trek het je niet aan ! Er zijn w?l zekerheden in het leven en daar moet je soms voor vechten. Hopelijk krijg je vlug een antwoord op je vraag . Sterkte nog K

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#5 , 04 dec 2006 21:11

mijn vraag hoelang het duurt voodat het voor de rechter komt en hoelang hij dan de tijd heeft om het huis te verlaten
Laat het ons zo stellen:
Het zal niet de eerste keer zijn iemand niet gelukkig is met de uitspraak van een rechter in scheidingszaken. Zelfs al ben je de partij die "gewonnen" is, dan nog loert "actie = reactie" om de hoek.

Is er een rede om de partner nog deze maand op straat te zetten?
Ben je zo zeker dat die partner uit huis moet, en niet andersom, omdat een rechter graag 2 klokken wil horen alvorens maatregelen te treffen.

Laat ons aannemen dat er redenen zijn, dan nog stel ik me de vraag of de angel niet op andere manieren uit het conflict kan gehaald worden waarbij de wonde mogelijks minder groot is dan iemand "vlug vlug" op straat te laten zetten.

j.demoor
Berichten: 10360

#6 , 05 dec 2006 11:08

Indien ?met spoed de scheiding aan gevraagd? betekent dat u ?voorlopige maatregelen?,krachtens art.223 B.W.(=Burgerlijk Wetboek),gevraagd hebt aan de vrederechter,dan kan er binnen de maand na dat verzoek een vonnis zijn.

Indien ?met spoed de scheiding aan gevraagd? betekent dat u ?echtscheiding? hebt aangevraagd dan geldt ?Art.1254.Het exploot van de dagvaarding kan ook eisen bevatten betreffende de voorlopige maatregelen met betrekking tot de persoon, het levensonderhoud en de goederen van zowel de partijen als hun kinderen.In dat geval kan het exploot van dagvaarding de vermelding bevatten van de plaats, de dag en het uur van de terechtzitting in KORT geding.?(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#7 , 05 dec 2006 16:32

Er is op het net heel wat te vinden over dringende & voorlopige maatregelen bij huwelijksmoeilijkheden
zo ook

http://www.f4j.be/doc/pdf/060630_Dringe ... kheden.pdf

RR

Fresh
Berichten: 167

#8 , 05 dec 2006 17:32

het antwoord van j.demoor is volledig correct

@roderidder: de mensen die dit forum bezoeken zijn op zoek naar een JURIDISCH antwoord op hun JURIDISCH probleem. Een filosofisch antwoord is echt niet nodig. Het is ook niet aan U om de opportuniteit van de gevorderde maatregelen te beoordelen, de rechtszoekende zelf is daarvoor uitstekend geplaatst.

Terug naar “Echtscheiding”