Wijziging alimentatie EOT

Ron4
Topic Starter
Berichten: 2

Wijziging alimentatie EOT

#1 , 03 dec 2006 16:36

In 97 werd er in de akte EOT allementatie voor de kinderen (2) van 100 euro per kind. Dit was ondertussen door indexering opgelopen tot ong 140 per kind.

Een jaar zijn mijn ex en haar nieuwe echtgenote 6 maand gescheiden gaan leven. Zij had het heel moeilijk (financieel) en vroeg of liever dreigde met de rechter om een aanpassing van het allimentatiegeld voor de kinderen. Wij hebben zelf een nieuwe overeenkomst getekend zonder naar de vrederechter te stappen en ik betaal nu 200 euro per kind. (12 en 14). Ondertussen is zij terug bij haar echtgenote (rijke zakenman).

Is onze eigen afgesloten overeenkomst wel geldig en kan ik terug naar het bedrag dat overeengekomen is bij de akte EOT welliswaar ge?ndexeerd?

Houdt bijvoorbeeld een vrederechter bij een vraag tot herziening rekening met de financi?le draagkracht van haar nieuwe echtgenote?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 05 dec 2006 11:07

?Art.203.? 1. De ouders dienen naar EVENREDIGHEID van hun middelen te zorgen voor de huisvesting, het levensonderhoud, het toezicht, de opvoeding en de opleiding van hun kinderen....?(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

?Art.1320.De vorderingen tot toekenning, verhoging, VERLAGING of afschaffing van de uitkering tot levensonderhoud kunnen worden ingesteld bij een verzoekschrift, dat de eiser persoonlijk of door zijn advocaat aan de rechter moet aanbieden.?(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”