Ik zal proberen mijn verhaal/vragen zo kort mogelijk te formuleren.
De situatie zit zo:
Mijn vriend en ik zijn 7,5 jaar samen geweest.
Sinds augustus 2008 zijn wij wettelijk samenwonend.
Wij hebben 3 kinderen, 5 jaar 3 jaar en 3 maand.
Enkele weken terug heeft mijn vriend de deur dichtgetrokken, voor hem stopt de relatie,
praten wil hij niet meer. Hij komt enkel nog langs om de kinderen op te halen.
(behalve de jongste want die krijgt nog borstvoeding).
Hij is terug ingetrokken bij zijn ouders (zijn spullen staan ondertussen ook al daar!)
en haalt de oudste kindjes ongeveer 2x per week op
om daar te slapen. 1 dag in de week en hij brengt ze dan 's morgens naar school (naar de vooropvang) en 1 dag
in het weekend (vrijdagavond of zaterdagavond).
Nu zit het zo dat mijn ex vriend co ouderschap wil.
Maar ik ben onthaalouder; ik ben dus elke dag thuis en een andere onthaalouder die naschoolse opvang
doet haalt mijn oudste kindjes van school en zet ze hier dus bij mij thuis af. 's Morgens breng ik ze zelf.
Mijn ex vriend werkt elke dag van 8u tot 17u, om de 2 weken ook op zaterdagvoormiddag.
In de week waar hij de zaterdagvoormiddag moet werken is hij wel de woensdagmiddag vrij.
Hij wil elk een week; maar als ik vraag hoe hij het zal doen na schooltijd krijg ik geen reactie en
zegt hij dat hij dit zelf wel regelt. Z'n ouders hebben al aangegeven dit niet voor hem te doen.
Gelukkig zei hij zelf al dat hij begrijpt dat ik er niet mee akkoord ga, ik kan ze ook echt geen week missen.
Ik wil zeker in het belang van de kinderen oordelen, want hij is en blijft een goede papa voor hun!
MAAR hij voetbalt ook op dinsdagavond, donderdagavond en gaat de donderdagavond altijd op stap tot 3u met de voetbalmakkers, dat is al altijd zo. Hij voetbalt op zondag. En de woensdagavond geeft hij training. Nu is mijn mening dus dat co ouderschap onbegonnen werk is.
In overleg wil ik nu drie dagen bij hem, 4 dagen bij mij. Voorbeeld op donderdag, vrijdag en zaterdag bij hem. Ik zeg maar iets he van dagen, daarin moeten we nog overeenkomen.
OF
In overleg, het weekend waarin hij niet moet werken + op woensdagmiddag wanneer hij niet werkt!
Voor mij klinkt dit veel realistischer.
Wat vinden jullie?
Wat kan ik vragen/verlangen?
En hoe regelen we het ivm de kleinste, van drie maand???
Ik ben toch niet verplicht mijn babytje mee te geven hé? Hij is er nog geen uurtje mee alleen geweest.
En alimentatie? Hoe kunnen we dit onderling overeenkomen, hoe kunnen we dit bepalen?
En hij wil graag de kindjes ten laste houden bij hem, kan dit?
Ik hoop heel hard dat jullie enkele tips, antwoorden hebben voor mij want ik wil dit snel opgelost zien en weer een beetje proberen verder te gaan.