nadelen als meerderjarige 5/7 bij papa woont , mama ingeschr

maxken
Topic Starter
Berichten: 14

nadelen als meerderjarige 5/7 bij papa woont , mama ingeschr

#1 , 19 feb 2011 16:53

ben van mijn vrouw met reden 1,5 jaar geleden weggegaan , snel gescheiden. Zij heeft bijna 1 jaar in het huis ( reeds afbetaald )gewoond en enkel de kosten van verzekering grondlasten enzo betaald + onderhoud oudste zoon . Hij is 18,5 jaar nu en studeert nog . Ik heb het huis overgekocht , toen ik opnieuw ben beginnen lenen heeft zij me wel een vergoeding van een halve huur gegeven( 500€ , huurwaarde + 1000€) + onderhoud zoon. Nu verlaat ze mijn huis , de zoon zou meer dan 5 op 7 bij mij blijven. Haar voorstel is : laat hem officieel bij mij ingeschreven blijven en we betalen elk de helft van al zijn kosten.Kindergeld word verrekend. co -ouderschap kan volgens haar niet omdat hij volgens de akte bij haar moet ingeschreven blijven ?? Hij is toch meerderjarig en moeit zich niet in de situatie natuurlijk . Het is qua belastingen toch logies dat hij ingeschreven staat bij wie hij meest verblijft dacht ik . Zijn er nog voordelen ( tegemoetkomingen electriciteit , gas of water )? Ik kan natuurlijk allimentatie inbrengen maar dat is toch veel nadeliger voor mij ? Hoe wordt de allimentatie berekend die ze aan mij zou moeten als hij zoveel bij me is ?
mijn inkomen +- 1800 dat van haar +- 1700 €

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8852

#2 , 20 feb 2011 15:23

zoon is meerderjarig...oorspronkelijkee scheidingsacte is absoluut niet meer van toepassing wat zijn domicilie betreft. Hij mag zich eender waar domicilieren. verblijfsco-ouderschap is ook alleen maar van toepassing bij minderjarigen.
U kan gewoon samen met de meerderjarige beslissen hoe vaak hij waar verblijft. De akte is wat verblijf betreft niet meer van tel.

maxken
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 21 feb 2011 07:13

bedankt , ben ik financieel slechter af indien hij op papier bij de mama blijft wonen en ik allimentatie betaal ? We delen wel alles van kosten door 2. Ik wil zeker en vast de helft betalen maar wil ook niet benadeelt zijn . Is het normaal dat zij mij iets geeft indien hij zo veel bij mij is en bij mij zou gedomicilieerd zou zijn ? indien ja rond welk bedrag draait dat dan ?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”