Hoi,
Een half jaar geleden ben ik weggegaan bij mijn vriend met wie ik vier jaar samen was en samenwoonde, omdat hij verslaafd was geraakt aan medicijnen. Kort nadien is hij opgenomen in de psychiatrie om er vanaf te geraken en tot op heden zit ie er nog. Hij had schulden bij mij en we zijn in de zomer mondeling overeengekomen dat hij daar slechts een gedeelte van aan mij moet betalen. Dat heeft hij in schijven gedaan tot een paar maand geleden toen hij door had dat ik echt nooit met hem samen wou zijn en niks meer met hem te maken wou hebben. Nu die frank eindelijk gevallen is vind hij het niet meer noodzakelijk om te betalen aangezien alles in het verleden ligt. Ik heb een mail van hem waarin hij beloofd en uitlegt hoe hij plant te betalen en een waarin hij toegeeft dat hij niet meer wil. Ook al is het uiteindelijke bedrag niet oneindig hoog (onder duizend euro), het is de zoveelste kaakslag in een heel pijnlijke situatie. Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken en wat de slaagkansen zijn. Zijn mails genoeg bewijs om bij het vredegerecht langs te kunnen gaan of moet ik een officiële klacht indienen?