kadastraal inkomen na echtscheiding

elisabeth
Topic Starter
Berichten: 18

kadastraal inkomen na echtscheiding

#1 , 07 feb 2011 13:04

Ik heb mijn man verlaten in 2002, ben officieel gescheiden in 2004 en ons huis werd pas in februari 2008 verdeeld. Mijn ex-man bleef er wonen, betaalde het zelf verder af en heeft het dan ingekocht. De afgelopen jaren ontving ik geen documenten ivm kadastraal inkomen en dit komt dus ook niet voor op mijn aanslagbiljetten. Nu blijk ik voor dit academiejaar geen studietoelage te kunnen krijgen omdat mijn kadastraal inkomen te hoog blijkt in verhouding tot mijn inkomen. Zij vermelden een bedrag bij het item: 'Twee maal geindexeerd kadastraal inkomen vreemd gebruik'. Had ik dan een kadastraal inkomen tot aan het moment van verkoop van mijn huis en had ik dat moeten aangeven? Als dit zo is, hoe had ik dat kunnen weten, ik kreeg nooit een aanslagbiljet daarvoor?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 07 feb 2011 13:21

Waarschijnlijk kijken ze naar het inkomen van een par jaar terug, toen u nog mede-eigenaar was.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 07 feb 2011 15:11

Elisabeth , dit is een geval van heirkracht. Geef dezelfde uitleg , die je hier gaf , aan de dienst studietoelagen. Voor de studietoelagen van dit schooljaar , gaan ze terug op inkomen 2009 en daar had je die eigendom dus niet meer.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”