boot

arienne1
Topic Starter

boot

#1 , 31 jan 2011 23:00

Ik ben getrouwd in gemeenschap van goederen en nu ben ik aan het scheiden. Ik maak altijd gebruik van de platbodem van mijn ouders en mijn vader had die in zijn hart al aan mij geschonken, maar nog nooit officieel dit gedaan via de notaris. Nu schrijft mijn ex dit:

De situatie met de boot is voor mij heel helder. Ik wil nooit meer gebruik maken van de boot omdat ik geen verdere problemen wil hebben en het ook emotioneel niet aan kan om er ook nog maar iets mee te doen. Een schenking is een schenking, staat los van een eigendomsbewijs. We maken als gezin al jaren gebruik van de boot en profileren ons bij vele mensen als nieuwe eigenaren. Marc heeft zich ook gedragen als mede eigenaar en al het onderhoud op zich genomen in tijd en deels ook in geld. Mede door de financiële steun (formeel geschonken in gemeenschap van goederen) van je ouders en de inzet en financiële investeringen van Marc is de Moriaan nu in een staat waarin hij nog jaren mee kan. Dit moet gecompenseerd worden en dat is ook logisch. Wellicht kunnen we e.e.a. regelen in de verdeling van het huis. Maar voor mij staat vast dat daar iets mee moet gebeuren.

Mijn ouders hebben het eigendomsbewijs.

Ik heb het meeste geld aan de boot uitgegeven, mijn ex heeft er veel tijd ingestoken.

Wat is nu wijsheid?

Groetjes, Susan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 jan 2011 23:14

Lijkt me eenvoudig. Jullie hebben samen gebruik mogen maken van een boot die niet van jullie is. Aan de boot is geld van de gemeenschap uitgegeven op vrijwillige basis. Dat geld is er dus niet meer. En de boot is niet van de gemeenschap.
Conclusie: de boot heeft niets te maken met de verdeling van de gemeenschap want de eigenaar is iemand anders

Vergelijk met: koppel mag jaarlijks vakantievilla gebruiken van vrienden op voorwaarde dat ze groot onderhoud doen: schilderen, tuinwerken, enz.; het koppel gaat scheiden; mogen ze de villa meerekenen in de verdeling van de gemeenschappelijke bezittingen: NEEN!
Zijn ze aan elkaar iets verschuldigd wegens onderhoud gedaan aan villa van derde: NEEN!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

EvilFreD

#3 , 31 jan 2011 23:19

Wat is nu wijsheid?

Dat hangt er van af hoe uw ex zich gaat opstellen indien u dit wegwuift.
Zoals gezegd, de boot valt buiten de verdeling. Maar u mag u wellicht aan een harder opstelling verwachten van uw ex.
En dat kunt u beter beoordelen dan eender wie.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”