onderhoudsgeld en pensioen

georges
Topic Starter

onderhoudsgeld en pensioen

#1 , 12 jan 2011 13:35

Heeft het op pensioen gaan een invloed op het betalen van het persoonlijk onderhoudsgeld wegens gewijzigde omstandigheden? Ben zelf ambtenaar.
In het eot staat ' dat het betalen van het persoonlijk onderhoudsgeld aan de ex-partner vervalt wanneer ik buiten mijn wil mijn werk zou verliezen'. Is op pensioen gaan hiermee gelijkgesteld gezien de mindere inkomsten ?
Heeft een nieuw huwelijk en een kindje in dit nieuw huwelijk ook invloed op het onderhoudsgeld gezien gewijzigde omstandigheden?

met dank,

Georges,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 jan 2011 18:35

Als u niet zelf beslist hebt om met vervroegd pensioen te gaan, maw "gedwongen" bent om met pensioen te gaan , dan bent u inderdaad uw werk kwijt en moet u naar de letter van de EOT niet verder betalen. Maar waarschijnlijk zal de ontvangster van de onderhoudsgelden niet akkoord gaan met een staking van betaling en naar het gerecht gaan. Ik durf niet te gissen wat een rechter zal beslissen, misschien slechts verlaging van het onderhoudsgeld. Pensioen van ambtenaar wordt beschouwd als uitgesteld loon......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”