jeugdrechtbank

superduc
Topic Starter

jeugdrechtbank

#1 , 31 dec 2010 07:47

morgend allen
heb een uitspraak bekomen jb antwerpen ivm regeling kinderen en alimentatie

echter ben ik niet akkoord met het te betalen bedrag

mijn vraag is de volgende
ik ga in beroep wordt dit dan een andere rechter - ik vermoed van wel -

als ik een domicilie ergens anders plaats bv aan zee en ik teken dan beroep aan
wordt dit dan tevens te jb antwerpen in beroep of wordt dit dan de rechtbank
aan zee is dat dan brugge ?

alle info van harte welkom
thx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 dec 2010 09:12

Beroep tegen jeugdrechtbank Antwerpen moet behandeld worden voor het hof van beroep van Antwerpen. Dat zijn andere rechters dat deze van de jeugdrechtbank. Het hof van beroep zetelt zelfs op een andere plaats (de Waalsekaai).

Franciscus

#3 , 31 dec 2010 13:05

Hebt u al eens gedacht wat het opvoeden van kinderen kost?
staat u daar als de kinderen 'snachts wakker zijn.
Reken dat allemaal eens goed uit en tracht eventueel via bemiddelaar een nieuw voorstel te doen.

Reclame

superduc
Topic Starter

#4 , 01 jan 2011 11:59

beste

ik persoonlijk vind 250 eur per maand per kind
voor kinderen van 1 jaar en 4 jaar overdreven veel
+ helft van de kosten + helft van de opbang

lijkt me er net iets over me dunkt

sorry maar ik vind dit overdreven veel ... als ik allemaal lees wat er aan alimentatie wordt
gegeven of betaald ja watte ...

indien iemand dit normaal vind ja dan zie ik het helemaal verkeerd vermoed ik

Franciscus

#5 , 01 jan 2011 14:48

Beroep moet binnen de maand .
Uw domicilie verplaatsen zal iets langer duren EN de kinderen wonen hier dus is hof van beroep woonplaats kinderen bevoegd.
Waarom wel de wet zegt is bevoegd rechtbank en parket woonplaats minderjarigen waarom omdat de belangen minderjarigen boven die van u gaan.

En wat wordt er nu per jaar uitgegeven per kind met alle kosten??

scorpioen

#6 , 01 jan 2011 22:25

Welk hof van beroep bevoegd is, wordt bepaald door welke rechtbank van eerste aanleg het vonnis heeft uitgesproken.

Franciscus

#7 , 01 jan 2011 22:39

Ja die link had ik beter ook nog gezegd :oops: :D

superduc
Topic Starter

#8 , 02 jan 2011 06:48

beroep wordt aangetekend binnen 14 tal dagen

heb elk weekend miojn kinderen + helft van de vakanties
maw standaard regeling

toch blijf ik 250 eur per kind per maand veel vinden
+ helft buitengewone kosten + helft opvang creche
wetende dat partner 4/5 werkt en er 2000 eur/maand netto heeft
kindergeld 275 eur / maand
fiscaal voordeel

kinderen zijn 1 en 4 jaar
vergis ik me dan volledig ?

ikzelf werk als zelfstandige waar er natuurlijk ook wordt geleefd van de vennootschap
zelf inkomen van 1700 eur/maand netto

blijf het veel vinden als ik lees wat er allemaal wordt betaald aan alimentatie door anderen
lijkt me dit echt veel

dat kinderen geld kosten lijkt me nogal evident echter
brengt toch iedere ouder in naar gelang zijn inkomen ....

er zijn wel andere zaken welke de rechtbank mee heeft doen beslissen voor dit bedrag
cfr vonnis maar dit zijn allemaal eigendommen van de venootschap of een andere vennootschap
niet mijn eigendom ... en allemaal met hypotheek belast

ik eerlijk gesteld vind het een te hoog bedrag
betaal voor mijn zoon van 11 jaar 250 eur / maand ....

verneem graag jullie vizie hieromtrent
thx

lucgescheiden

#9 , 04 jan 2011 17:32

We konden reeds eerder in de media vernemen dat rechtbanken die vonnis dienen te vellen, het niet gemakkelijk hebben om het reële inkomen van zelfstandigen in te schatten.
Nochthans dienen zij sinds verleden jaar hun vonnis te verantwoorden... waar ik vrees dat u niet de tijd zal krijgen om de structuur van uw vennootschappen diets te maken aan de rechtbank, evenmin aan deze in beroep...
Langs de ander kant; dient u eens na te rekenen of u niet beter de buitengewone kosten kan laten bij opnemen in de alimentatie, daar deze laatste een aftrek post zal vormen binnen uw personenbelasting.
Het effectieve bedrag aan alimentatie zou daardoor ook een pak lager komen te liggen, na verrekening... en uiteindelijk zal dit toch het bedrag vormen wat u toelegt.
Praat daar voorafgaandelijk aan uw beroepsprocedure eens met uw boekhouder over(?).

Zelf betaal ik 100 euro per kind, die ik van een werkloosheidsuitkering moet betalen... om u maar een idee te geven.
Handige documenten voor Personenrecht

superduc
Topic Starter

#10 , 05 jan 2011 08:06

@lucgescheiden
is idd zo dat mijn vonnis vrij gestructureerd werd uitgeschreven ivm alimentatie en kosten etc
echter wel de melding dat er geen juist zicht konb worden gegeven over de draagkracht van vader en moeder ...
zitting komt nogmaals voor in jun 2011 om dan ten gronde te gaan ofzoiets
ik ken er eigenlijk helemaal niet zoveel van maar denkelijk evaluatie

vind alleen
250 eur / maand voor kinderen van 1 jaar en 4 jaar vrij hoog

wat opvang betreft rekent de mama mij het volledige bedrag
maw 5 dagen opvang waar ze 4/5 werkt integraal af
ik wil alles betalen voor men kinderen maar heb haar gesteld dat
ik 50 pct betaal na aftrek fiscaal voordeel en belastingsvermindering hetgene ook zo in het vonnis staat
maar nog steeds geen antwoord ....

lucgescheiden

#11 , 05 jan 2011 15:00

Pampers Baby-Dry Size 4 Jumbo pack - 82 Nappies = 12,99 euro ( bron: http://www.boots.com/en/Pampers-Baby-Dr ... es_950265/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Een kind verbruikt 5 stuks per dag(?) dan doe je er nog geen halve maand mee...
verbruik per maand 26 euro (waar je ook nog eens voor dient om te rijden, alsook de nodige vuilzakken dient te voorzien)
Om maar een voorbeeldje te geven.... kinderen kosten nu eenmaal veel, wanneer ze nog heel klein zijn.

Indien u dit wantrouwt, en wenst op te volgen; dan vraagt u de rechtbank om een kinderrekening, waarbij jij
vb. maandelijks wordt gebriefd door de moeder aangaande de gemaakte uitgaven.... ?

superduc
Topic Starter

#12 , 05 jan 2011 15:43

luc idd maar ik heb ook de kosten te maken he krijg geen pampers mee van de moeder he ..
maar heb niet echt probleem met iets of zoiets extra te betalen alleen vind in alimentatie
250 eur per kind gezien de leeftijd hoog .. ik zou eerder denken eur 175 - 6 jaar 200 - 12 jaar 225 - 18 jaar 250
of dergelijke 17 jaar indexaanpassing en dan al starten op 250 .... is erwat over wetende dat moeder 4/5 2300 eur / maand netto ontvangtr zonder
andere voordelen als auto gsm pc internet groepsverzekering hospitalisatieverzekering

en idd wat betreft opvang zal ik dan bh laten uitrekenen

heb tevens gevraagd aan rechtbank voor kinderrekening maar zijn er niet in gevolgd ...

teken best beroep aan mijn inziens
niet te vergeten dat moedere 275 eur per maand kindergeld ontvangt en fiscale voordelen
maar daar tov staat wel extra werk aan haar zijde
maar 750 eur per maand ff pakken is mijn inziens een incorrect bedrag
+ helft van alle kosten etc ...

lucgescheiden

#13 , 05 jan 2011 16:10

Ik vraag me toch af of je geen onderzoek kan vorderen naar de effectieve kosten van de kinderen.
Een kinderrekening voor een proefperiode van een half jaar bijvoorbeeld.
Het zou het de rechtbank toch een stuk gemakkelijker maken om hun eigen vonnis aangaande de alimentatie te verantwoorden.
Wat hun sinds 2010 toch werd opgelegd!

Beroepsprocedures kunnen aardig wat kosten, en een niet-verantwoord vonnis dwingt je tot dergelijke procedure; wil je een klein kansje maken
om al die uitgaven leefbaar te houden... we kennen de problematiek, maar waar begin je aan? ...
Langs de andere kant; niet in beroep gaan, staat gelijk met toegeven dat je deze kosten zonder problemen kan dragen, wat je in de toekomst nog eens tot nog grotere problemen kan stellen...

Bijtje

#14 , 08 mar 2011 06:37

In mijn ogen is een peuter heel duur. Bekijk even mijn opsomming van de kosten om te zien wat ik bedoel :

BABY/PEUTER :
- Pampers (gemiddeld 5-8 stks per dag)
- Verzorgingsproducten voor baby's (verschoningsdoekjes, shampoo, luierzalkf, ...)
- Warme maaltijd en fruitpap (je moet voor een baby speciale voeding maken/kopen, je kunt het geen bolognaise saus uit een bokaal geven he ...)
- Opvang
- Kleding (en ze groeien enorm snel dus je moet vaak naar de winkel)
- Eventueel extra water/elec./gas/...
- Babymelk
VANAF KLEUTER :
- Boekentas + brooddoos + koekendoos
- Fruit , koek, drank en lunch met vers beleg
- Schoolrekening + uitstappen
- Extra benodigdheden (Carnavalkleding, laarzen, regenjasje, ...)
- Cadeautjes voor de jarige als je kind ergens wordt uitgenodigd
- Het eigen verjaardagsfeestje
- Kleding
VANAF LAGERE SCHOOL (Alle kosten die je bij de kleuter hebt en daarenboven nog : )

- Abonnement bus
- Hobby en sport
- Benodgdheden voor hobby en sport
- Het kind wil al eens iets anders mee naar school nemen dan een boterham, dus stel 1 broodje per week van gemiddeld 3 euro per stuk

VANAF MIDDELBAAR EN OUDER

- Schoolbenodigdheden
- Eventueel gaat je kind op kot
- Abonnement Trein/bus
- Rijbewijs/Bromfiets/ …

Hetgeen er bij u in de regeling wel had moeten bijstaan vind ik persoonlijk, is dat de moeder wél pampers, verzorgingsproducten en kleding zou moeten meegeven (en zelfs melkvoeding voor de kleinste). U kunt toch moeilijk een heel pak pampers aanschaffen dat de periode daarna alweer te klein is ? Probeer daar iets overeen te komen met de mama. Dat zal u veel geld besparen

Terug naar “Echtscheiding”