wat bedoel je met "handgidftbewijs"? Een papier van de ouders met als mededeling dat het overgemaakte bedrag om een handgift gaat? Stel dat je over de jaren huwelijk 25 keer 500 eur ontvangen hebt op dergelijke manier... dan moet je 25 keer een handgift bewijs gaan opmaken?(zit in zelfde situatie)
1. Bewijsbare geldtransactie met handgiftbewijs (ook al is deze van maanden later) wordt aanvaard
notaris stelt staat op met:
Wat niet wordt gestaafd, wordt verworpen.
Als ik u goed begrijp, is uw ex met niks akkoord en zal de rechtbank de knoop moeten doorhakken... maar dat kan 3-4j duren... uw ex zit daar niet mee in? Of bouwt ze gewoon druk op voor u?Alles wat werd 'verdient' tijdens het huwelijk is gemeenschappelijk, dus ook de uren handarbeid die hebben bijgedragen tot dit verdienen...
(ex wenst hierover uiteraard niet te onderhandelen, wat dan weer tot extra gerechtskosten mag leiden...)
Eigenlijk is het nog simpeler te onderhandelen denk ik... ik had nog over het hoofd gezien dat wij als het gehuwd koppel tijdens de bouw (3 jaar) van de gemeenschappelijke woning in een eigendom gratis gewoond(en gedomicilieerd waren) van mijn ouders (kan ik perfect bewijzen) => op die manier spaarden we geld uit voor onze bouw en ter compensatie hebben haar ouders een aantal facturen betaald.Het betalen van de ouders van facturen voor chauffageketel en derg. zijn eigenlijk 'onrechtstreekse' schenkingen. Die kunnen idd door uw ex eerst gerecupereerd worden voor de verdeling in twee helften geschied. Van den andere kant heeft , zoals u zegt , handenarbeid die bijdraagt tot en verbeterign ven het goed , ook een waarde. Dus u kan een tegeneis stellen : werk to. kapitaal. Zo iets gebeurt regelmatig. Het zal onderhandelen worden ; iets geven , iets nemen.
Dat hebt u zeer goed gezien!"Als ik u goed begrijp, is uw ex met niks akkoord en zal de rechtbank de knoop moeten doorhakken... maar dat kan 3-4j duren... uw ex zit daar niet mee in? Of bouwt ze gewoon druk op voor u?"
@lucgescheiden: kan je dit nog es nader toelichten? Wat bedoel je met "handgiftbewijs"?wat bedoel je met "handgidftbewijs"? Een papier van de ouders met als mededeling dat het overgemaakte bedrag om een handgift gaat? Stel dat je over de jaren huwelijk 25 keer 500 eur ontvangen hebt op dergelijke manier... dan moet je 25 keer een handgift bewijs gaan opmaken?(zit in zelfde situatie)
1. Bewijsbare geldtransactie met handgiftbewijs (ook al is deze van maanden later) wordt aanvaard
notaris stelt staat op met:
Wat niet wordt gestaafd, wordt verworpen.