echtscheiding

ikke
Topic Starter
Berichten: 3

echtscheiding

#1 , 07 dec 2005 11:12

Ik ben getrouwd, zonder contract.
Mijn eigen spaargeld dat ik reeds van vroeger gespaard heb op mijn persoonlijke spaarrekening, kan mijn ex-man daar aanspraak op maken?
En gedurende ons huwelijk hebben we beiden een bep. bedrag gestrort op de gezamenlijke zichtrekening, ??n van beide ,hij, heeft gedurende die periode een groter bedrag gestort, compenseert dat nu voor een deel van de auto, die hij volledig opeist? Heeft hij recht om het extra bedrag volledig terug te krijgen of blijft dit gezamenlijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 dec 2005 13:23

Het geld dat u had voor u gehuwd bent + hetgeen u ge?rfd hebt of gekregen hebt is van u.

Hetzelfde geldt uiteraard ook voor uw man.

Hetgeen u verdient hebt tijdens het huwelijk, en ook wat uw man verdient heeft tijdens het huwelijk, is van de "huwelijksgemeenschap", dus voor de helft van beiden. Of dit geld gestort wordt op een gemeenschappelijke rekening of op een rekening op naam van ??n van beiden is hierbij van geen belang. Dat de ene meer verdient dan de ander is niet van belang.

scorpioen

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 11 dec 2005 14:47

Ik ben getrouwd, zonder contract.
Mijn eigen spaargeld dat ik reeds van vroeger gespaard heb op mijn persoonlijke spaarrekening, kan mijn ex-man daar aanspraak op maken?
Uw spaargeld van v??r/tijdens/na uw huwelijk, kan U steeds kwijt bij uw advocaat! :idea: :twisted:

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”