omgangsregeling kinderen.

JV90
Topic Starter

omgangsregeling kinderen.

#1 , 20 dec 2010 23:27

Hallo,

Ik ben 20 jaar en moeder van 2 kinderen. (papa is 24)
Ik heb een vraag rond de omgansregeling van kinderen. (2,5jaar & 3maand)

Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd en wonen niet samen (ik en kinderen wonen bij mijn moeder)
Dit huis is eigenlijk ongeschikt voor de kinderen (te klein). Zijn huis is ook ongeschikt.
Ik en mijn vriend hadden samen een appartement gehuurd maar wonen er nog niet.
Ik studeer, hij "werkt". Hij betaalde tot nu toe ook niets van allimentatie , ik deed de meeste kosten alleen.

Mijn vriend heeft problemen bij justitie en is alcohol- en drugsverslaafd (staat zo gekend bij de politie)
Hij drinkt niet altijd, 1 keer om de zoveel maanden maar wanneer hij drinkt is het om zeep, agressief en problemen met politie, gerecht,... enzo...
Het zou kunnen dat hij binnenkort de gevangenis in moet ook...

Nu de vraag is:

De papa is een narcist en ziet zijn kinderen wel graag maar zet ze niet op de eerste plaats, en kan ze alleen niet opvoeden.
Hij dreigt altijd de kinderen te willen afpakken.
Ik wil zijn kinderen niet afpakken maar wil ook niet dat ze te lang bij hem blijven slapen max. een weekend of overdag en bij mij slapen 's avonds.

Krijg ik meer " kans" op "voogdij" door zijn verslaving? (2weeken - weekend)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 21 dec 2010 00:08

Mijn inziens gaat een jeugdrechtbank de belangen van de kinderen prioriteit stellen.
Een correctionele veroordeling zal voor de vader dus zeker parten spelen.
Al zie ik niet goed in hoe een vader zijn kinderen om de twee weken een weekeind kan opvangen wanneer hij in de gevangenis zit...?
Handige documenten voor Personenrecht

JV90
Topic Starter

#3 , 21 dec 2010 00:36

Welja nu zit hij niet in de gevangenis, het is ook niet zeker of hij in de gevangenis moet.
Hij heeft zijn voorwaarden geschonden door een nieuw feit waar nog geen uitspraak voor is.
Als die straf boven de zoveel maanden is moet hij in de gevangenis.
En als hij naar de gevangenis moet dan is dat "maar" voor 1-3 jaar.
Maar daarna is er nog een regeling nodig.

Reclame

lucgescheiden

#4 , 21 dec 2010 00:53

Gezien u zelf zegt dat hij zijn kinderen graag ziet, zal hij ook het probleem willen inzien dat zich stelt.
Tracht tot een onderlinge overéénkomst te komen, de kinderen hebben recht op hun vader, en u voorkomt dat 'een derde' gaat oordelen...
Indien hij effectief gevangenisstraf zou oplopen, hebben jullie beiden de straf-tijd om na te denken.
En na verloop van tijd heb je mss de mogelijkheid om samen naar een langere oplossing te werken... ?
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”