co-ouderschap

steffi
Topic Starter

co-ouderschap

#1 , 12 dec 2010 13:15

hoe kan ik overeenkomst van co-ouderschap veranderen naar weekend-regeling
mijn ex heeft het volledige fiscaal voordeel,het volledige kindergeld(word nie op aparte rekening gestort)ik mag dus(wat ik altijd doe)de helft van onkosten betalen,maar ze doet de grote zwier met iets wat in feite de kinderen toekomt
ik wil mijn verantwoordelijkheid zeker jegens mijn kinderen niet ontlopen ,maar eelijk duurt langst zeker?????????????
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 12 dec 2010 16:43

Laat in dat geval de regeling zoals het is, trek je niet te veel aan wat het financieel voordeel is van de andere ouder en tracht zoveel mogelijk waardering te hebben voor alles wat de andere ouder goed doet.

Eeerlijk duurt niet altijd het langst, zeker niet in het land van koning welvaart

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 12 dec 2010 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 dec 2010 16:51

Helft van onkosten is dat: dagelijks aanwezig zijn,eten maken en kuisen, de was doen enz enz
Ik heb een vermoeden dat het gaat over de kosten die als bijzondere kosten zijn omschreven.

Reclame

lucgescheiden

#4 , 12 dec 2010 20:41

kinderrekening aanvragen!
Handige documenten voor Personenrecht

kolleke

#5 , 25 jan 2011 02:45

@ts: hier ook zo'n situatie. bilocatie en toch alle financiële voordelen naar de moeder uitgesproken (recent)

Ik snap alleen niet waarom je dan je verblijfsregeling zou willen veranderen???

Ok, voor jou zijn je kinderen duurder dan voor je ex, maar het gaat er toch om dat je kinderen recht hebben op een volwaardig contact met beide ouders? dat je deel kan uitmaken van alle ontwikkelingen van je kinderen? Hier alleszins geen haar op ons hoofd dat er aan denkt, omdat we het met minder financiële middelen moeten doen, om de verblijfsregeling terug te schroeven...

die kinderrekening aanvragen? Makkelijker gezegd dan gedaan? Waarschijnlijk terug op de rol zetten zeker? Daar hebben wij spijt van dat we dat niet gevraagd hebben, maja is nu zo.. Ook hier hangt de mama de grote madam uit, en gaat het niet altijd zoals het moet gaan met de centen, wij betalen meer onkosten dan zij (dokter, apotheek, ...) maar we leggen ons er momenteel gewoon bij neer. Behalve als we ooit een manier weten om zonder al teveel kosten ervoor te zorgen dat ze ni meer zomaar kan doen met dat geld wat ze wil...

lucgescheiden

#6 , 25 jan 2011 18:09

Ik begrijp de frustraties van vaders maar al te goed, is hier evenzo.
Kort Geding komt er zelfs niet toe om bilocatie te onderzoeken, of een sociaal onderzoek te verrichten om te zien of de moeder wel capabel is.

Rechtbanken blijven moeders nu éénmaal boven vaders plaatsen, ondanks hun eigen beweringen van geëmancipeerd te zijn.
Wie er het best mee gediend is, zal jaren later wel blijken... de kinderen alvast NIET.
Handige documenten voor Personenrecht

bezige bij

#7 , 26 jan 2011 13:02

Mijn man heeft ook co-ouderschap.

Destijds heeft onze advocaat hem aangeraden om het fiscaal voordeel te splitsen in gelijke helften. Ook het kindergeld is verdeeld. Misschien kan je dit ook aanvragen.
Alhoewel zijn ex-vrouw wel het deel van het kindergeld stort, hebben we nog niets gezien van het fiscaal voordeel.

Terug naar “Echtscheiding”