Vredegerecht

annina
Topic Starter

Vredegerecht

#1 , 25 nov 2010 22:06

Korte schets :

Vriend en ik uit elkaar sinds februari 2010. twee kinderen.
Staan ten laste van hem. Belastingen afgesproken dat het voordeel in twee zou gaan. Waren niet zeker of we uit elkaar zouden blijven dus vonnissen enzo leek ons te definitief.

Nu is het zover. Hij wil niet de helft afgeven van het voordeel want hij "betaalt" ook de opvang en ik niet ed.
Dat was niet de afspraak. De kinderen staan ook nog steeds op zijn adres en ten laste.
Ik wil ze op mijn adres en ten laste. Dit zodat ik een woning kan kopen (hij heeft woning).
Hij ging akkoord om papier te tekenen. Tot ik daar stond. Ik kan domicilie niet alleen tekenen.

Wat wil ik nu :
Ik wil de kinderen ten laste van mij e op mijn domicilie
Ik wil de kinderen ten laste voor januari aangezien ik anders volgend jaar weer genekt ben met de teruggave vd belastingen.

Iemand zei me dat ik naar het vredegerecht moest maar ik zou niet weten wat ik moet doen (verzoekschrift? Wat moet ik daarin zetten?).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
annina
Topic Starter

#2 , 26 nov 2010 07:25

13 keer gelezen en geen antwoord??

Kan er iemand helpen? Ik heb nl. verlof vandaag en zou dus het een en het ander kunnen regelen...

Rebel-with-a-cause

#3 , 26 nov 2010 18:11

In eerste instantie zou ik je aanraden om zo snel mogelijk een verzoekschrift in te dienen bij het Vredegerecht.
Zonder vonnis sta je nergens.
De nodige documenten om een verzoekschrift in te dienen vind je HIER.

PS: Deze link staat permanent in het onderschrift van moderator VANDEBOS. :wink:

Reclame

j.demoor

#4 , 27 nov 2010 09:48

“Art.387bis.In alle gevallen, en onverminderd de bevoegdheid van de voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg, rechtsprekend in kort geding overeenkomstig artikel 1280 van het Gerechtelijk Wetboek, kan de jeugdrechtbank in het belang van het kind, op verzoek van beide ouders of van één van hen, dan wel van de procureur des Konings alle beschikkingen met betrekking tot het ouderlijk gezag opleggen of wijzigen. Onverminderd artikel 1734 van het Gerechtelijk Wetboek, poogt de rechtbank de partijen te verzoenen...Indien zij vaststelt dat een toenadering mogelijk is, kan zij de schorsing van de procedure bevelen, teneinde de partijen de mogelijkheid te bieden alle nuttige inlichtingen hierover in te winnen en het bemiddelingsproces op te starten. De duur van de schorsing mag niet meer dan één maand bedragen. De rechtbank kan, zelfs ambtshalve, een voorafgaande maatregel bevelen teneinde de vordering te onderzoeken of de toestand van de partijen voor een termijn die zij vaststelt, voorlopig te regelen...”(Burgerlijk Wetboek).

De zaak wordt ingeleid met een verzoekschrift op tegenspraak. Kopieer daartoe de tekst van art.1034ter Gerechtelijk Wetboek en gebruik deze als invulformulier mits omzetting in briefvorm. U kan hierin uw bewijsstukken inventariseren en toevoegen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Echtscheiding”