Hallo
Ik ben 5 jaar gescheiden. De 3 kinderen –die zeer problematisch zijn: ADHD, Autisme -verbleven bij mij. Ze gingen elke 2 weken naar hun vader. Oudste zoon woont inmiddels niet meer thuis. Voor de jongste twee zonen kreeg ik 2 jaar lang thuisbegeleiding via Comité Bijzondere jeugdzorg CBJ. Afgelopen januari kon ik de kinderen gewoonweg niet meer aan.
Ik heb bij verschillende instanties gesmeekt om mij te helpen. Tot ik zover was dat ik niet meer at en sliep en helemaal uitgeput ben geraakt.
Vader heeft ze zonder overleg, na een telefoontje van CBJ bij me weggehaald. Ik heb de kinderen niet weggestuurd!!! De vader heeft in zijn eentje alle beslissingen genomen, kinderen na een weekend daar gehouden Hij schreef me mailtjes dat ik een “flutmoeder” ben en dat ik de kinderen niet meer zou zien. Hij zou de kinderen opvoeden. Het was voor mij een zware en moeilijke tijd.
Mijn 2 zonen hadden in maart een inbraakpoging bij me. Ik heb ze 6 maanden niet gezien, tot ze zelf contact zochten, ze zijn inmiddels 13 en 15 jaar oud. Met de vader wil ik geen persoonlijke contact, (hooguit via de mail) Hij wil nu de kinderen weer terug laten plaatsen. Hij wil dit bij de rechter gaan uitvechten.
Je kunt het leven van de kinderen niets steeds overhoop halen. En de mijne ook niet! Terugkomen is niet meer mogelijk. Bovendien ze zijn te lang van huis geweest om nog teruggeplaatst te worden, ze hebben bijna een jaar lang in een andere huis gewoond en ze zijn bij hun vader andere regels gewend. Kinderen zijn geen speelbal.
Ik sta niet volstrekt afwijzend tegenover elke omgang. Met de kinderen heb ik afgesproken dat ze eens per 2 weken apart een dag naar mij komen. Samen wil ik ze niet, ik heb angst als ze samen zijn. Psychisch en fysiek kan ik ze niet aan en wil ze niet vaker laten komen. Ze komen sinds september om de week een dag bij me en zo probeer ik met ze weer een relatie op te bouwen. Wat natuurlijk een flinke schade heeft opgelopen.
In mijn verhaal zijn geen winnaars alleen maar verliezers.
Kan de rechter mij dwingen om ze terug te laten komen?
Dat is niet in het belang van de kinderen. De kinderen zijn gewend geraakt aan de situatie. Strijd zal niet bijdragen aan veiligheid en rust.
Wie heeft een tip?
Met vriendelijke groeten
P.