Vorig jaar verloor ik een beroepsprocedure ivm onze (v)echtscheiding, die ondertussen uitgesproken is. De vereffening is nog 'hangende'.
Ik werd 'veroordeeld' tot het betalen van de gerechtskosten. Mijn ex-man heeft dit vonnis niet laten betekenen. In de procedure van de vereffening heeft hij deze kosten nog niet gevorderd (hij beweert geen raadsman te hebben). Ondertussen stuurde hij mij plots wel een mail dat ik die kosten stante pede moet betalen of dat hij mij volgende week een deurwaarder stuurt, waarvan ik dan ook de kosten zal moeten betalen (beweert/dreigt hij). Ik was in de overtuiging dat deze betaling ook kon in de procedure van de vereffening, omdat er nog zoveel kosten, ook ten gunste van mij, open staan, en ik die ook niet kan opeisen zolang de procedure nog loopt, en het voor mij uiteraard financieel beter zou uitkomen als die kosten 'allemaal tegelijk' konden verrekend worden op het einde van de procedureslag. Wie weet raad?
Tweede 'probleem': de kinderen zijn bij mij gedomicilieerd en al hun facturen komen bij mij toe, waarna ik maandelijks een overzicht in een rekenblad giet om door te sturen naar mijn ex, zodat hij de helft of zijn deel kan betalen. Meestal steek ik er ook kopies van de rekeningen bij of geef ik ze hem als hij ze vraagt. (Wat hij trouwens niet doet) Ik dacht dat dit tot nog toe behoorlijk goed ging (sinds een jaar-geen conflicten hierover gehad), maar nu stuurt hij een boze mail waarin hij mijn financieel beheer compleet afbreekt, mij zegt dat ik hem van niets op de hoogte houd enz. enz... het kan niet op met de verwijten... hij dreigt er ook mee een procedure te starten om de kinderen bij hem te domicili?ren enz.enz.
Is er iemand die mij wat gerust kan stellen of kan adviseren wat ik precies moet doen om 'met alles in orde te zijn', zodat hij dergelijke verwijten niet kan hard maken voor de rechtbank, want ik doe echt mijn best om in alles eerlijk en correct te zijn en wil hem voor geen euro te veel laten opdraaien. Ik weet niet waarom hij ineens zo boos is, en heb het gevoel dat hij me alleen op stang wil jagen, maar ben er toch niet gerust in, en heb de indruk dat hij 'zijn kanonnen in stelling is aan het brengen'...