procedure na procedure

Nunkifrutzz
Topic Starter

procedure na procedure

#1 , 20 nov 2010 11:32

Mijn ex start sinds 2006 ononderbroken de ene procedure na de andere om de mij in 2001 toegekende alimentatie te doen stopzetten.
reeds 3 x in eerste aanleg voor het vredegerecht, (allen door hem verloren) en nu al voor de derde keer in hoger beroep. De derde keer wordt na lang uitstel nu donderdag eindelijk gepleit.
Er werd reeds loonbeslag gelegd, waartegen hij verzet aantekende (ongegrond verklaard!) en hoger beroep in deze zaak aan (vonnis wordt binnen 2 weken verwacht). Hier vroeg hij zelfs een schadevergoeding wegens tergend en roekeloos beslag twv 5000€.
Betreffende de alimentatie dateert het laatste vonnis in HB van einde december 2008. 6 maanden later startte hij opnieuw een procedure voor het Vredegerecht. Deze werd ongegrond verklaard.
Kan er juridisch gezien iets ondernomen worden om zijn niet aflatende procedurelust te stoppen. Dit is niet langer leefbaar, quasi onbetaalbaar, en van rechtszekerheid is al lang geen sprake meer. Ik pleit zelf want er is geen advocaat die de zaak nog kan omvatten, en ik kan me ook geen advocaat permiteren.
Voor de zaak die deze week voorkomt maakte hij begin deze week nog stukken over, die hij verder wil toelichten ter zitting. Tegenspraak wordt dan ook al onmogelijk.
Ook nog even vermelden dat in het kader van art 747 Ger.W. conclusietermijnen werden toegekend, waarvan de laatste (voor mezelf) in februari 2010.
Er is geen enkele aanwijzing dat voor deze bijkomende stukkenbundel ook toestemming aan de voorzitter van het hof werd gevraagd.

Als deze hierna weer een zaak aanspant, waar blijft mijn rechtzekerheid dan? Kan hij dit ongestraft blijven doen?
Kan deze rechtszekerheid op een of andere manier afgedwongen worden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 nov 2010 12:44

Ger. W.
Art. 740 Alle memories, nota's of stukken die niet ten laatste tegelijk met de conclusies of, bij toepassing van artikel 735, vóór de sluiting der debatten zijn overgelegd, worden ambtshalve uit de debatten geweerd.

Er staat wel "ambtshalve" maar de rechtbank zal dit niet automatisch nagaan. U zal het dus moeten vragen. U kan ter zitting vragen dat de stukken die te laat werden meegedeeld uit de debatten worden geweerd.

Er kan maar een wijziging zijn van het onderhoudsgeld als er een gewijzigde omstandigheid is sinds de laatste uitspraak, zoniet is er schending van het gezag van gewijsde van deze laatste uitspraak. U moet dit wel zalf aanvoeren.

Er bestaat geen enkele wettelijke manier om iemand te beletten te procederen, en zeker niet een wijziging van het onderhoudsgeld aan te vragen als er gewijzigde omstandigheden zijn. Het enige middel dat u hebt is een vordering in schadevergoeding wegens tergend en roekeloos geding.

mava105

#3 , 20 nov 2010 19:54

Stel zelf een schadeeis in wegens tergend en roekeloos geding.

Reclame

Nunkifrutzz
Topic Starter

#4 , 21 nov 2010 22:21

Beste Scorpioen,
Dank voor uw snelle antwoord.
De laatste uitspraak is die van de vrederechter,dewelke betekend werd, maar waartegen hoger beroep werd ingesteld. Ik veronderstel dat het dan over gezag van gewijsde van het laatste vonnis in hoger beroep gaat, of zie ik dat verkeerd.
Kan mijn ex de stukken die uit de debatten geweerd zullen worden aanwenden als basis voor een gewijzigde omstandigheid in een volgend geding?

scorpioen

#5 , 21 nov 2010 23:51

Ik veronderstel dat het dan over gezag van gewijsde van het laatste vonnis in hoger beroep gaat,

Ja

Kan mijn ex de stukken die uit de debatten geweerd zullen worden aanwenden als basis voor een gewijzigde omstandigheid in een volgend geding?

Neen

Terug naar “Echtscheiding”