dringend: wat kan ik doen om snel te scheiden?

kolleke
Topic Starter

dringend: wat kan ik doen om snel te scheiden?

#1 , 17 nov 2010 20:54

situatie: (ik post in naam v mijn mama)

ik ben vrouw van 64, ik woon al 22j feitelijk gescheiden van mijn ex, maar wil nu zo snel mogelijk echt scheiden. Dit omdat ik volgend jaar met pensioen ga en ik door het feit dat ik nog nt gescheiden ben dan veel minder pensioen zou trekken :(
Ik heb het echter niet breed, en mijn ex woont ergens in de Ardennen tegen Frabkrijk aan, dus ik kan niet persoonlijk met hem onderhandelen hierover (hebben ook totaal geen contact meer)

hopelijk kan iemand me raad geven

dank bij voorbaat!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

j.demoor

#3 , 19 nov 2010 09:13

“Art.229.§ 1. De echtscheiding wordt uitgesproken wanneer de rechter vaststelt dat het huwelijk onherstelbaar ontwricht is...§ 3. De onherstelbare ontwrichting bestaat ook wanneer de aanvraag wordt gedaan door één enkele echtgenoot na meer dan één jaar feitelijke scheiding...”(Burgerlijk Wetboek).

“Art.1254.§ 1...De vordering tot echtscheiding op grond van artikel 229, § 3, van het Burgerlijk Wetboek kan worden ingesteld bij verzoekschrift. Het bepaalde in de artikelen 1034bis tot 1034sexies is van toepassing op het in het eerste en tweede lid bedoelde verzoekschrift....”(Gerechtelijk Wetboek).

Dit kan in principe zonder advocaat.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”