verkoop gemeenschappelijke goederen bij feitelijke scheiding

Page03
Topic Starter
Berichten: 1

verkoop gemeenschappelijke goederen bij feitelijke scheiding

#1 , 15 nov 2010 17:58

Ik ben al 8 jaar feitelijke gescheiden, niet echtgescheiden. De vrederechter heeft mij het vruchtgebruik van de wagen toegewezen. Maar nu 8 jaar verder, is de wagen volledig opgebruikt (14j oud) en kan ik bij aankoop van een nieuwe wagen nog een overnamepremie krijgen. Natuurlijk de wagen staat op mijn man's naam.
Ik deed het voorstel om de overnamepremie te delen (50/50) en samen een document op te stellen met gezamenlijk akkoord. Maar hij wil persee dat het terug via de vrederechter moet verlopen. Waarom begrijp ik niet. Wat moet ik doen ? Móet ik naar de vrederechter ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#2 , 10 dec 2010 16:27

U wenst af te zien van het vruchtgebruik van een gemeenschappelijke wagen.
Het is dan ook noodakelijk dat u een bewijs kan voorleggen van de nul-waarde van deze wagen voor de onverdeelde gemeenschap.

Vervolgens kan u hem volgende keuzes voorleggen, mijn inziens;
ofwel gaat hij akkoord in het delen van de overname-premie,
ofwel deelt hij mee in de takel- en afvoer-kosten van het wrak, alsook in de gerechtskosten van het vredegerecht....
ofwel mag hij mede instaan voor de nutteloze kosten ter stalling van dit autowrak.

Zal zijn keuze dan niet iets sneller gemaakt zijn?
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”