stopzetten betaling

katarien
Topic Starter
Berichten: 9

stopzetten betaling

#1 , 04 nov 2010 06:24

Haar vader betaalt vanaf nu géé, €140 meer, NIKS meer vor ons dagelijks onderhoud, terwijl hij een inkomen heeft van €4000 én een RIJKE aanhoudster! Mijn vraag is dan ook: kan hij dat zomaar: ons niet onderhouden in onze dagelijkse onderhoud7
KAN of mag ik hiervan een aangifte doen bij bv de wijkagent? Kwestie dat dat al op papier staat ?!?!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kattie
Berichten: 21

#2 , 17 nov 2010 22:47

misschien weten ze je op http://www.gerechtsdeurwaarder.bbforum.be" onclick="window.open(this.href);return false; hiermee wel verder te helpen.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 17 nov 2010 22:52

Deed hij de betaling van onderhoudsgeld vrijwillig? Of ingevolge een vonnis?
Is er iets in de omstandigheden veranderd waardoor hij niet meer moet betalen?
Hoe oud is de dochter? Studeert ze? Enz.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

katarien
Topic Starter
Berichten: 9

#4 , 19 nov 2010 12:14

De betalingen van €140 gebeurden "vrijwillig" maar waren zeer wisselvallig! Sinds ik een andere advocaat heb (een zeer gerenomeerde die Pro Deo werkt) zijn die bijdragen gestopt en moet ik het stellen met €540.
Sinds een week is er een uitspraak van kortgeding en is hij verplicht om voor mij €950 en zijn 21jarige dochter €450 te betalen! Alsook de gerechtskosten €1000! Deze betalingen kunnen géén probleem zijn voor hem, hij verdient méér dan €4000 en woont nu gratis bij zijn aanhoudster (ook een RIJKE!!!) zijn domicillen daarentegen staan bij zijn moeder.
Sinds deze week komen er ineens ook 2de aanmaningen van allerlei nutsevoorzieningen (op zijn naam, ons adres)
Ook heeft hij mijn erfenis van mijn moeder laten blokkeren, deze bedraagt €29.624, hij kan niet aan dit geld, maar ik ook niet en heb de nodige "Kankerfacturen" te betalen!

Lightning

#5 , 19 nov 2010 12:24

Ook heeft hij mijn erfenis van mijn moeder laten blokkeren
Wat heeft hij met de erfenis van uw moeder te maken? Als niet-erfgenaam NIETS, toch?

katarien
Topic Starter
Berichten: 9

#6 , 19 nov 2010 13:36

Vermits wij hier aan het huis grondige én volledige vernieuwingen en verbouwingen aan het doen waren, ben ik zo DOM geweest om mijn erfenis op de gemeenschappelijke rekening te storten .... Toen ik in nabehandeling was heeft hij mijn bankkaart weggenomen!

Lightning

#7 , 19 nov 2010 13:58

Vermits wij hier aan het huis grondige én volledige vernieuwingen en verbouwingen aan het doen waren, ben ik zo DOM geweest om mijn erfenis op de gemeenschappelijke rekening te storten .... Toen ik in nabehandeling was heeft hij mijn bankkaart weggenomen!
Wat belet u om persoonlijk naar de bank te gaan en het bedrag van die erfenis van die gemeenschappelijke rekening te halen en op een persoonlijke rekening te storten?
En mocht u die bankkaart toch nodig hebben om aan dat bedrag te kunnen (internetbank zonder kantoren), meldt dan aan de bank dat de kaart gestolen werd en dat u een nieuwe wenst.

katarien
Topic Starter
Berichten: 9

#8 , 19 nov 2010 15:39

Ik ben naar de bank gestapt en om uitleg gevraagd, ze konden of wilden niks anders zeggen dat géén van beiden aan die rekening kan: "rekening geblokkeerd!!!" Niets aan te doen .... ?!?!

Terug naar “Echtscheiding”