INKOOP HUIS NA SCHEIDING / HOE VERLOOPT SCHATTING ??????????

MATTERHORN
Topic Starter

INKOOP HUIS NA SCHEIDING / HOE VERLOOPT SCHATTING ??????????

#1 , 24 okt 2010 11:04

Hallo,

Mijn dochter is nu definitief gescheiden en volgende maand wordt het huis (sociale woning) geschat door de notaris die gelast is met de vereffening en verdeling.
Mijn vraag is nu : moet de notaris rekening houden met het feit dat de woning een sociale woning is, alsook niet alleen met de ligging maar ook met de toestand van het huis , o.a. de gebruikte materialen !!!
De badkamer is een echte ramp, alsook de keuken, het huis werd nooit geverfd niettegenstaande het bijna 20 jaar oud is.
Het plafond in de slaapkamer is bijna doorgezakt enz...
De echtgernoot weigerde permanent ook maar iets te klussen in het huis (enkel geld interesseerde hem)
Is er iemand onder jullie die mij goede raad kan geven
Bedankt voor een eventuele reactie
Vele groeten MATTERHORN :!: :?: :idea: :shock: :? :?
PLUK DE DAG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 okt 2010 12:41

Bij een waardebepaling wordt rekening gehouden met de degelijkheid van de gebruikte materialen, de staat van onderhoud en de ligging. Denkelijk zal ook rekening gehouden worden met het al of niet sociale woning zijn.

MATTERHORN
Topic Starter

#3 , 24 okt 2010 14:13

Hallo mava 105

Bedankt voor je reactie

Nog een goed week-end toegewenst

Vele groeten MATTERHORN :wink: :P
PLUK DE DAG

Reclame

MATTERHORN
Topic Starter

#4 , 24 okt 2010 16:02

Hallo,

Kan iemand mij mededelen hoeveel het bedrag is als ik een gerechtelijk schatter inschakel om het huis te schatten

Groeten MATTERHORN :?: :idea:
PLUK DE DAG

Terug naar “Echtscheiding”