onderhoudsgeld

de wit rudi
Topic Starter
Berichten: 15

Re: onderhoudsgeld

#16 , 04 jul 2011 23:58

ja,eylis en luc ik hoor jullie allen graag bezig maar en dit is geen verantwoording afleggen maar gewoon de harde realiteit mijn zonen zijn echte buitenbeentjes in alles.
Geen degelijke gesprekken kunnen aanknopen,dagenlang voor hun pc /laptop hangen(zitten) geen vrienden of vriendinnen alleen zondagavond badminton spelen en dan nog niet in dezelfde club.
eigenwijs,geen interesse in niets,respectloos.Ik zou jullie daar eens graag zien mee werken of leven.
Kortom respect krijg ik al lang niet meer en zal ik nu ook nooit meer krijgen.
Was en is dat nog steeds te wijten aan de wijze van opvoeden?wie weet?
Mijn zonen zijn nooit geïnteresseerd geweest in studeren en zeker niet in wat er rond hen gebeurd.Noem hen maar gerust zombies die af en toe van de planeet pluto komen en neerdalen op moeder aarde om eens te kijken hoe het er aan toe gaat maar verder moet je niks verwachten.
Jullie voelen een gefrustreerde vader en dat is daadwerkelijk ook zo en ik heb het al lang opgegeven om van hen nog iets te bekomen,het is toch nutteloos.Mijn oude dag zal ik wel rekenen op mijn vriendin,want van de rest verwacht ik toch niks.
Ik sta er alleen voor en zal alleen wel verder gaan,dat ben ik toch gewoon.
Uit je commentaar eylis mag ik ook wel opmaken dat ik niks moet verhopen van mijn vraag en dat had ik ook een beetje verwacht.
Ik zal mij dan maar gelukkig prijzen zeker hé dat ik mag betalen en hopen dat het goed besteed wordt.
Courage heb ik lang gehad maar het wordt me allemaal teveel.
pas op ik geniet met volle teugen van het leven en laat het zeker niet aan mijn hart komen want moest ik leven zoals mijn zonen dan treed ik best binnen in een klooster :-)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8843

#17 , 05 jul 2011 09:08

rudi, je kan dat wel proberen..
heb je al inzicht gekregen in zijn rapport van dit schooljaar?
Zo neen, laat weten (per mail) aan hun moeder dat je de resultaten wil inkijken (dat is een ouderlijk recht dat ze niet mag weigeren).
Bewaar haar antwoord :-)
Als ze blijk geeft je niet te willen informeren over hun studieresultaten, géén overleg met je pleegt over hun opvoeding, je zoon géén respect toont,
zou je misschien een verzoening voor de vrederechter kunnen inroepen..
je zoon is meerderjarig :-)

de wit rudi
Topic Starter
Berichten: 15

#18 , 10 jul 2011 10:03

eylis,

ik krijg regelmatig zijn schoolresultaten doorgestuurd van het secretariaat van zijn school,dat is het probleem niet.Inderdaad mijn zoon is meerderjarig en heeft te kennen gegeven niet meer bij mij te komen om de veertien dagen een weekend(eigen beslissing)die ik trouwens respekteer enerzijds ingegeven door het feit van de boekenverhuis en de vermoeiende verplaatsing met de trein en te voet, anderzijds door het verwijt dat ik hem altijd maakte van zijn desinteresse en slordigheid(dat hij niet meer kon appreciëren).
Ik lees dat graag dat mijn zoon meerderjarig is maar hij leeft onder het juk van zijn moeder en van zijn stiefvader nu.Ik ben zeker niet jaloers,ze mogen hun leven hebben maar wat mij stoort is dat ik van alle info verstoken blijf,dat ze mij uitsluiten van alles.Ik moet altijd via andere familieleden waar hij nog contact mee heeft vernemen wat hij doet of van plan is te doen.
Contact is er al lang niet meer en dat vind ik jammer maar het is nu eenmaal zo.Als dat zijn beslissing is dan laat ik dat voor zijn rekening.Wat ik niet oprecht vind is dat ik alleen leef en mijn ex en haar man nu twee inkomens hebben en ik nog evenveel alimentatie moet betalen als voorheen.Dat ik er moet betalen is maar normaal maar nog evenveel als vroeger dit is niet normaal.
Daarom mijn vraag ook naar de draagkracht van het kinderalimentatiegeld.
Ik ben absoluut niet seksistisch maar in deze ganse historie is de man toch dikwijls de pineut.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”