Vraagje over bezoekrecht

woestijnvos
Topic Starter
Berichten: 8

Vraagje over bezoekrecht

#1 , 02 nov 2006 21:47

In het vonnis staat dat ik mijn kind twee weekends en twee woensdagnamiddagen en de helft van de vakanties bij me mag hebben.Wanneer er nu een vakantieperiode is tijdens dezelfde maand met inbegrip van een weekend,heb ik dan het recht op die twee extra weekends tijdens dezelfde maand ook nog?Wat is de meest gebruikte regeling voor de verdeling tijdens vakantieperiodes?

Bedankt voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
robert
Berichten: 146
Locatie: Limburg

#2 , 04 nov 2006 07:29

Men spreekt dus over het bezoekrecht tijdens de vakantieperiode, en het bezoekrechts buiten de vakantieperiode.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 nov 2006 07:52

Tijdens de vakantieperiode telt het bezoekrecht voor de weekends en de woensdag niet.

scorpioen

Reclame

woestijnvos
Topic Starter
Berichten: 8

#4 , 04 nov 2006 21:04

Dus als ik het goed begrijp ,kunnen er maanden zijn dat ik mijn kind twee weekends+twee woensdagen+helft van de vakantie(inclusief weekend tijdens deze vakantieperiode) bij me hebben.Is dit correct?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 nov 2006 21:51

Voorbeeld: grote vakantie - ieder de helft:

Een maand is het kind bij de moeder

Een maand is het kind bij de vader.

Van weekends en woensdag is verder geen sprake.

Idem kerst- en paasvakantie. Tijdens die veertien dagen ??n week bij de moeder en ??n week bij de vader. Van weekends en woensdag is dan geen sprake.

scorpioen

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#6 , 12 dec 2006 19:32

Beste woestijnvos,

Tracht contact te leggen met de andere ouder.
Door de tijd komen er allicht situaties waarbij je als ouder en kinderen er voordeel bij hebt dat je als ouders zelf overeenkomsten kan sluiten waar de kinderen verblijven tijdens welke periode.

Dit vergt energie en vaak ook wat tijd, als dat niet lukt kan je gerust op je strepen staan dat de gerechtelijke uitspraak dient gerespecteerd te worden en zoals je begrepen had zijn er 2 situaties

ofwel:
Een vakantieregeling
of
een regeling buiten de vakantieperiode

De vakantieregeling heeft voorrang op de andere, voorwaarde voor de vakantieregeling is wel dat het vakantie is.

vb. zondag 29 juni kids zijn dat weekend bij U
maandag 30 juni kinderen zijn bij de andere ouder (school)
di. 1 juli --> vakantie kinderen kunnen afhangkelijk van de regeling weer bij U zijn

RR

Borniet
Berichten: 135

#7 , 18 dec 2006 07:53

Inderdaad, tijdens de vakanties telt de normale regeling niet, maar telt de vakantieregeling (meestal elk de helft, maar soms ook anders). De telling loopt echter wel door. Dus de berekening van welk weekend voor jou is en welk voor je ex loopt gewoon door, en start niet telkens opnieuw na de vakantie.
http://www.v-echtscheiding.be

Terug naar “Echtscheiding”