discussie verlofregeling na EOT

chrwau
Topic Starter

discussie verlofregeling na EOT

#1 , 18 okt 2010 23:55

Sedert 2005 ben ik gescheiden van mijn "ex"-man. Ik heb drie kinderen die van in het begin wekelijks "verhuizen" en zich aangepast hebben aan de EOT die we hebben. Sedert een jaar of drie heeft mijn ex partner een relatie met zijn huidige vriendin, en al van bij de aanvang heb ik dit mogen merken. Het kwam tot een ontmoeting in de rechtbank inzake de financiële situatie en ook de verblijfsregeling werd aangevochten. We hebben in beiden een duidelijk vonnis gekregen van de rechter maar mijn ex-echtgenote kan hier duidelijk geen vrede mee nemen. Voor de verblijfsregeling werd er een duidelijke uiteenzetting tot 2013 opgesteld. Nietttegenstaande kwam mijn ex-echtgenote me een aantal weken geleden, melden dat hij zou huwen met zijn huidige vriendin en dit op een moment dat de kinderen bij me vertoeven. Ik heb er hoegenaamd geen probleem mee dat mijn ex-echtgenote zijn geluk terug wil beproeven - ben zelfs ergens blij voor hem - maar heb er wel een probleem mee dat hij een huwelijksdatum uitkiest wanneer onze kinderen bij me zijn. Heb namelijk (en aantoonbaar) op ditzelfde weekend een vakantie geboekt.

Mijn ex-echtgenote eist nu dat zijn kinderen aanwezig zijn op zijn tweede huwelijk, en ergens heb ik hier wel begrip voor, maar niet voor de ongelukkige keuze van zijn datum. Mijn ex-echtgenote dreigt er momenteel mee dat hij de kinderen niet zoals beschreven in de EOT bij me zal afzetten.

Ik ben ten einde raad.... wat kan ik doen om alsnog op een correcte en wettelijke manier deze dreiging tegemoet te komen, en mijn ex-echtgenote te laten inzien dat hij beter de afspraken van de EOT nakomt !!!!

Help !!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DolceVita

#2 , 19 okt 2010 13:07

Advocaat bellen? Is er nergens mogelijkheid in kortgeding?
Heb je er bewijzen van dat hij dreigt de kinderen niet af te zetten?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”