ex vraagt na 6 maand ineens geld

Joep84
Topic Starter

ex vraagt na 6 maand ineens geld

#1 , 17 okt 2010 21:22

Ik en mijn ex zijn nu 6 maand uit elkaar, we hebben nooit samen gewoond omdat ze nog aan haar hoge studies bezig was. Hierdoor verplaatste ik me altijd bij haar omdat zij te weinig tijd had en bleef ik er logeren in het weekend bij haar ouders. na 2.5 jaar besluit ze dat ik niet goed genoeg ben en heeft ze ondertussen iemand anders. 6 maand later krijg ik ineens een mail waar ze 1500 euro eist voor de onkosten van het logement in het weekend? Ik vermoed dat ze hiermee naar de vrederechter zal gaan.

Heeft ze hier recht op?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 okt 2010 21:32

Hebben die ouders een erkenning als hotel of pension?
Ondernemingsnummer? Btw nummer, enz.? Houden ze een gastenregister bij? Betalen ze de toeristentaks, enz.?
Illegaal en in het zwart logement tegen betaling aanbieden is strafbaar....
Rekeningen voor logies verjaren alleszins na 6 maanden!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Joep84
Topic Starter

#3 , 17 okt 2010 22:27

Zoiets dacht ik ook al ja, wou het toch even zeker weten :D

Bedankt!

Reclame

lucgescheiden

#4 , 18 okt 2010 01:28

Zelf een factuur presenteren als babysit?
Handige documenten voor Personenrecht

eylis

#5 , 18 okt 2010 10:41

en als ze al mag vragen om te delen in de kosten voor de periode dat je bij haar ouders verbleef, kan je er redelijkerwijze van uitgaan dat ze het er daar VOORAF of TIJDENS de relatie met jou over gehad zou hebben: bvb. een afpsraak om de boodschappen te betalen, de poetsvrouw eens te betalen etc...
Als ze een half jaar na het beeindigen van de relatie verzint dat je daar kost-en inwoon had moeten betalen: is dat niet netjes.Juridisch te vergelijken met de bestelbon voor geleverde diensten :-)

Joep84
Topic Starter

#6 , 18 okt 2010 15:50

Ik heb altijd mijn best gedaan om zoveel mogelijk te compenseren door middel van helpen in het huishouden en andere werken, ik kan er toch niks aandoen dat zij geen tijd had om bij mij te komen? Ik vind het zowiezo raar dat ze er ineens na 6 maand met zo een rekening over de sloot komen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 okt 2010 19:49

En wat vragen de ouders want zij zijn het die de kosten hebben gemaakt
Trouwens ook voor de dochter - gezien samen een bed betaald zij dan de helft :lol:

Joep84
Topic Starter

#8 , 18 okt 2010 21:25

Ze beweerd het te besproken hebben met haar ouders, maar ik denk niet dat een volwassen mens met gezond verstand na 6maand nog even een rekening zal sturen ;p

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 okt 2010 17:52

Is dat geen inkomen te vermelden op hun belastingsbrief ??

Joep84
Topic Starter

#10 , 19 okt 2010 17:53

Nja ben toch niet van plan om dit te betalen :)
Ik heb in men hele leven nog niks misdaan dus zie ik niet in waarom ik dit bedrag zou betalen.

Terug naar “Echtscheiding”