ex houdt geld van ziekenkas achter

joke86
Topic Starter

ex houdt geld van ziekenkas achter

#1 , 13 okt 2010 14:53

hallo,

ik ben joke.en ben de 26 juni 2010 getrouwd en heb 2 kinderen en mijn man heeft er nog één van het vorig huwelijk.voor een heel lang verhaal kort te maken.Mijn man is vier jaar geleden gescheiden van zijn ex.Zijn ex krijgt het kindergeld en met voorafgaand overleg mag zij kleren kopen ( dit is nog nooit gebeurd) Nu zijn we er gisteren achter gekomen dat de groen briefjes van de cm als wij die binnen brengen van mijn man en van mijn dochtertje dat ze die uitbetaalden aan zijn ex!!!!Nu hebben we alles nagekeken en zij zou dus van de ziekebriefjes ongeveer €1500 hebben van ons.Ik zelf betaal de rekeningen van mijn dochtertje dus zij heeft ongeveer €800 uit mijn eigen zak.Wat kan ik daaraan doen?Wat zou een advocaat doen?Moet ik naar de politie gaan?Of wat moet ik doen

groetjes joke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 13 okt 2010 14:58

maar joke, ik neem aan dat jullie toch wel héél duidelijk aan de mutualiteit gevraagd hebben om de terugbetalingen op jullie rekening te doen? als de kinderen op het CMboekje van de moeder staan, worden (zonder dat je iets zegt) de terugbetalingen ook aan die persoon gedaan....
Indien je dat WEL steeds laten weten hebt (gelieve de betalingen aan de vade te doen) dan ligt de fout bij de mutulaiteit en dan moeten zij maar alles in het werk stellen om de foute stortingen terug te vorderen en aan u terug te betalen.

Maar het zou mij verwonderen, want de CM past de terugbetalingen in het geval van Nieuw-samengestelde-gezinnen goed toe, als men er expliciet om vraagt.
Helemaal te gek is de terugbetaling van jouw kind op de rekening van de ex-partner van je man
Dat kan niet kloppen, want jouw kind staat toch op jouw boekje???

heel vreemde situatie.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 okt 2010 16:02

Bij de Voorzorg mag je nog zelf met je briefjes op kantoor langs gaan en wordt je cash uitbetaald. Blijkbaar hebben prehistorische systemen af en toe toch ook voordelen. :mrgreen:

Reclame

joke86
Topic Starter

#4 , 13 okt 2010 16:25

die staan aan het hoofd van het gezin hè mijne man dus.Maar we hebben dat in het begin gevraagd of dat het op die rekening gestort werd en mijne man heeft daar een papier voor ondertekend.
Maar zoals de jaarlijkse toedrage word van zijn rekening gehaald en als mijne man arbeidsongeschikt was hebben ze dat ook op de rekening van mijne man gestort,hoe komt het dan dat
de de groene briefjes van de dokter,tandarts enz,.... op de rekening van zijn exvrouw word gestuurd en wat kan ik daaraan doen?

eylis

#5 , 13 okt 2010 16:50

OK, dus alle kinderen staan op het boekje van jouw man.
in dat geval is de mutualiteit in de fout: als de kinderen allemaal op het boekje van je man staan, moet de betaling ook op de rekening gebeuren van de persoon van DAT boekje.
Het is onmogelijk dat dit alles op de rekening van de andere ouder zou terecht gekomen zijn.De mutualiteit moet nu aan de vader verantwoorden WAAROM ze dat gedaan hebben en eigenlijk staan ze zelf in voor het eventueel terugvorderen van de foutief gestorte gelden (bij de moeder).
In elk geval moeten ze die sommen meteen aan de vader uitbetalen, want zij hebben een fout tegen hun eigen procedures gemaakt...
Overigens het manueel binnenbrengen en in de hand uitbetalen van medische terugbetalingsbriefjes kan je nog steeds bij elke mutualiteit doen. Ook bij de CM.
Bel best met de hoofdzetel in Brussel; Want er is iemand die gigantische fouten heeft gemaakt....

Terug naar “Echtscheiding”