verzoekschrift vrederechter

adelheid
Topic Starter

verzoekschrift vrederechter

#1 , 31 okt 2006 16:44

Mijn ex en ik gebruiken een gemeenschappelijke rekening voor de kinderen (4 kinderen, week/week, beide ouders moeten elk de helft bijdragen in onkosten kinderen). Op die rekening wordt het kindergeld gestort. Beide ouders noteren overige uitgaven in schriftje en de bedoeling was om dit in evenwicht te houden. Mooi in theorie, maar niet houdbaar. Misbruik, gesjoemel. Ook is mijn ex steeds minder gaan uitgeven voor de kinderen, waardoor er automatisch meer kosten op mijn nek komen. Ik ga steeds meer voorschieten, hij weigert bij te passen, met als argument dat ik te veel uitgeef. Mijn advocaat en ik hebben nu een verzoekschrift ingediend bij de vrederechter om de bestaande regeling te stippen. Ik wil alle kindergeld ontvangen en wil van mijn ex een bijdrage per maand per kind, zodat ik de budgetten van de kinderen alleen kan beheren. Ik ben wel bereid daar verantwoording van te geven.

Nu is mijn vraag of ik met mijn verzoek een grote kans op slagen zal hebben? Heeft iemand ervaring met een dergelijke zaak of heeft iemand tips?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
twinning

#2 , 31 okt 2006 17:50

hoi,
ik doe ook aan co ouderschap,wel maar 1 kind, met een gezamelijke rekening
het kindergeld word daar op gestort en elk nog 50 euro
alles word daar van betaald dokter apotheek kledij schoenen schoolgerief
als we tekort komen dat soms gebeurt bv in september storten we elk hetzelfde bedrag

groetjes nancy

adelheid
Topic Starter

#3 , 02 nov 2006 09:12

hoi,
ik doe ook aan co ouderschap,wel maar 1 kind, met een gezamelijke rekening
het kindergeld word daar op gestort en elk nog 50 euro
alles word daar van betaald dokter apotheek kledij schoenen schoolgerief
als we tekort komen dat soms gebeurt bv in september storten we elk hetzelfde bedrag

groetjes nancy
Beste Nancy

Ja, zo zou het moeten zijn. Maar daar knelt het schoentje. Mijn ex vindt dat we maar moeten rondkomen met het kindergeld. Mijn kinderen zijn tussen 17 en 10 en ik kan je verzekeren dat dat niet lukt. Mijn advocaat stelt voor elk 75 euro bij te storten per kind. En van bijkomende uitzonderlijke kosten elk de helft te betalen. Maar omdat mijn ex daar geen oren naar heeft, probeer ik dit via vrederechter. Ik ben benieuwd om te weten hoe die daar over denkt.

Adelheid

Reclame

twinning

#4 , 02 nov 2006 22:35

hoi,
nee ik kan me best indenken dat dit niet lukt
vooral als ze ouder worden kosten ze meer en meer geld.
op dat gebied komen we tot hiertoe overeen.
succes bij de vrederechter

groetjes nancy

Chat

#5 , 03 nov 2006 09:40

Hallo,
Mijn ex en ik hebben ook co-ouderschap voor onze drie kids en wij hadden overeengekomen dat we het kindergeld zouden delen onder ons twee en alle kosten ook. In de praktijk kwam het erop neer dat ik elke maand de helft van het kindergeld doorstortte naar zijn rekening en hij geen enkele kost aan mij betaalde maar eerder nog geld bijvroeg!
Ik heb dat doorstorten van het kindergeld dus snel achterwege gelaten en betaal nu alles alleen. Gelukkig is mijn oudste van bijna 16 een heel rechtvaardig kind dat af en toe schoolrekeningen van zichzelf meeneemt naar haar vader en zegt dat hij deze nu moet betalen omdat mama er al genoeg betaalt en dat werkt hoewel ik nog altijd vind dat zij dat niet moet doen, ben ik er wel blij mee..
Groetjes,
Chat

Terug naar “Echtscheiding”