Mijn ex en ik gebruiken een gemeenschappelijke rekening voor de kinderen (4 kinderen, week/week, beide ouders moeten elk de helft bijdragen in onkosten kinderen). Op die rekening wordt het kindergeld gestort. Beide ouders noteren overige uitgaven in schriftje en de bedoeling was om dit in evenwicht te houden. Mooi in theorie, maar niet houdbaar. Misbruik, gesjoemel. Ook is mijn ex steeds minder gaan uitgeven voor de kinderen, waardoor er automatisch meer kosten op mijn nek komen. Ik ga steeds meer voorschieten, hij weigert bij te passen, met als argument dat ik te veel uitgeef. Mijn advocaat en ik hebben nu een verzoekschrift ingediend bij de vrederechter om de bestaande regeling te stippen. Ik wil alle kindergeld ontvangen en wil van mijn ex een bijdrage per maand per kind, zodat ik de budgetten van de kinderen alleen kan beheren. Ik ben wel bereid daar verantwoording van te geven.
Nu is mijn vraag of ik met mijn verzoek een grote kans op slagen zal hebben? Heeft iemand ervaring met een dergelijke zaak of heeft iemand tips?