laten vaststellen van andere overeenkomst dan vonnis

sterrenklank
Topic Starter

laten vaststellen van andere overeenkomst dan vonnis

#1 , 07 okt 2010 18:00

Beste mensen,

Mijn man en zijn ex-vrouw hebben klassieke regeling over hun zoon (1 maal om de 2 weken weekend van vrijdag tot zondagavond en helft vakanties).
Nu was er een vraag van zoon uit naar week-week regeling 2 maanden geleden.
Moeder zei dat zij dat goed vond maar wou zoon laten wennen aan situatie( zij waren net verhuist enz...)
Sinds 2 maanden komt hij dus elke dinsdag na school tot 18 U , Om de 2 weken woensdag van Na school tot donderdagmorgen , elke donderdagavond tot 18.30 u en om de 2 weken een WE van vrijdagavond tot maandagmorgen.
Hij is ondertussen helemaal gewend maar moeder wilde niets weten van veranderingen op papier.
Ineens wil ze ook geen week-week meer (de zoon zou dit plots te verwarrend vinden) en ook dinsdag en donderdag wil ze niet meer.
Wij vinden het enige verwarrende voor de jongen dat zij steeds weer de regeling wil veranderen.
Kunnen wij eigenlijk bv. via deurwaarder de huidige situatie zoals ze nu is laten vastleggen en dan co-ouderschap aanvragen ?(week-week regeling)zodanig dat ze dit niet kan ontkennen dat ze hier eigenlijk officieus mee accoord gaat.
Dit omdat zij dreigt alles te ontkennen als we het op papier willen hebben?
Mijn man heeft haar al gevraagd met een bemiddelaar erover te praten maar ze weigerde dit.
Ze zei als mijn man via rechtbank zou gaan ze de zoon niet meer zou meegeven, nu is hij natuurlijk bang want ze heeft dit al een keer maaandenlang gedaan en dit wil hij niet meer meemaken.
Het liefst zouden wij dit zonder rechtbank of conflicten willen oplossen in belang van de zoon.
Hartelijk dank voor uw hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bijtje

#2 , 08 okt 2010 12:22

Klassieke omgangsregeling waarvan u spreekt staat, vermoed ik, in een vonnis ? Dat vonnis dient gerespecteerd te worden tenzij samen (beide ouders dus) anders overeengekomen. Indien er zaken anders overeengekomen worden kan dit het beste op papier staan. Maar dit kan bijvoorbeeld ook via e-mail. Dan heeft u bewijzen. Maar om de verblijfsregeling op het vonnis te laten wijzigen zult u toch wel naar de rechtbank moeten.

Als er geen overeenkomst is tussen de partijen zal gewoon het vonnis moeten toegepast worden.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”